Za šta su pomorandže zaista dobre

Sve što treba da znate o živopisnom citrusnom voću.

Kada je reč o blagodetima pomorandže, odmah pomislimo na vitamin C. Naravno, ovo svetlo voće ima visok sadržaj askorbinske kiseline, ali tu nije kraj njegovim korisnim svojstvima. Pomorandže su bogate raznim supstancama koje blagotvorno deluju na sve sisteme tela - od probavnog do nervnog. Evo zašto bi svakako trebalo da dodate pomorandže u svoju ishranu.

Počnimo sa vitaminom C – jedna velika pomorandža sadrži oko 80% dnevne vrednosti. Askorbinska kiselina je važna za mnoge važne funkcije u telu. Pomaže u jačanju i održavanju imuniteta, sprečava razvoj upalnih procesa, stimuliše proizvodnju prirodnog kolagena u telu, čime usporava proces starenja. Pored toga, vitamin C povećava sposobnost tela da koristi zalihe masti za energiju (i tokom vežbanja i u mirovanju). Prema studiji objavljenoj u American Journal of Clinical Nutrition, nizak nivo vitamina C u telu je direktno povezan sa povećanim rizikom od gojaznosti.

Narandže su takođe bogate vlaknima, koja su neophodna za pravilno funkcionisanje digestivnog sistema i zdrav mikrobiom creva. Takođe vam omogućava da se duže ne osećate glad. Samo imajte na umu da se većina vlakana nalazi u belim "filmovima" narandže, a ne u njenoj pulpi.

Narandže su izvor flavonoidnih antioksidanata koji imaju antiinflamatorno, antivirusno i antimikrobno dejstvo. Efikasno se bore protiv slobodnih radikala i štite ćelije tela od oštećenja. Nedavne kliničke studije su pokazale da flavonoidi blagotvorno utiču na nervni sistem i mentalno zdravlje. Oni mogu da smanje rizik od depresije, a posebno jedinjenje koje se zove herperidin može sprečiti razvoj Alchajmerove bolesti.

Pulpa nije jedini zdrav deo narandže. Kora se može dodati u salate, jela od mesa, žitarice, čajeve i sva druga jela za koja vam se čini da je pogodna.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group