Da li je tačno da zaslađivači povećavaju glad?

Poslednjih godina sve više ljudi pokušava da se odrekne šećera. Ova odluka je definitivno ispravna, jer šećer nije samo višak ugljenih hidrata, već i ozbiljna pretnja po zdravlje i snažan katalizator procesa starenja.

Međutim, spremnost da se odreknete belog šećera ne znači i spremnost da se odreknete zaslađivača. Čini se da su zamene šećera idealan izlaz iz ove situacije: nekoliko puta su slađe od šećera, ali praktično ne sadrže kalorije. Zato se često mogu naći u dijetalnoj koli, pecivima i drugim „zdravim“ proizvodima.

Ali da li su zaslađivači zaista toliko bezopasni?

Trenutno postoje prilično različita gledišta u naučnoj zajednici: neki istraživači tvrde da zaslađivači nisu opasni za telo, drugi da je njihova upotreba okarakterisana povećanjem telesne težine, pa čak i razvojem određenih hroničnih bolesti. U septembru ove godine naučnici sa Medicinskog fakulteta Keck na Univerzitetu Južne Kalifornije objavili su rezultate nove studije o efektima veštačkih zaslađivača na ljudsko telo.

U eksperimentu je učestvovalo nekoliko desetina dobrovoljaca. Tri grupe ispitanika dobile su različita pića: prva - vodu sa običnim šećerom, druga - vodu sa sukralozom (smatra se najbezopasnijom od svih veštačkih alternativa šećeru), a treća (kontrolna) - obična voda.

Naučnici su bili zabrinuti zbog razlika u uticaju ovih napitaka na nivo šećera u krvi i insulina, kao i na rad moždanih regija odgovornih za osećaj gladi i sitosti. U drugoj grupi (ona koja je pila vodu sa sukralozom), u roku od nekoliko sati nakon eksperimenta, aktivnost moždanog područja odgovornog za apetit se značajno povećala, a pored toga se smanjio i nivo hormona odgovornih za osećaj sitosti. Ono što je zanimljivo - voda sa šećerom nije dala tako jak efekat. Kao rezultat toga, ispitanici koji su konzumirali zamene šećera nakon eksperimenta hteli su da jedu mnogo jaču hranu od onih koji su konzumirali običan beli šećer.

Šta to znači? To znači da zaslađivači mogu biti još opasniji za vašu figuru od belog šećera. Zapravo, što više zamena za šećer pojedete, jača je vaša glad i slabiji su signali sitosti. A ovo, zauzvrat, stvara ozbiljan rizik od prejedanja i, kao posledicu, povećanja telesne težine.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group