Zdravlje & Fitnes - Ishrana

Uskršnja jela za jačanje imuniteta

Ove godine, prilikom pripreme menija za uskršnji sto, posebno je važno imati na umu da jela budu lako svarljiva i da ne opterećuju stomak, jer to ima negativan uticaj na imuni sistem.

Vredno je osigurati da jela budu ne samo ukusna, već i bogata sastojcima koji jačaju imunitet. Savetujemo kako pripremiti zdrava, lagana i ukusna jela za ovogodišnji Uskrs.

Uskršnje supe

Za one koji ne mogu zamisliti Uskrs bez domaće supe ili čorbe preporučujemo da kuvate velike količine povrća kao što su šargarepa, peršun, celer i luk. Na kraju kuvanja dodajte 2 režnja belog luka i kašiku sveže narendanog rena, koji imaju ne samo antibakterijska i protivupalna svojstva, već i „pojačavaju“ ukus supe. Umesto kisele pavlake koristite prirodni ili grčki jogurt. Kao alternativu, dijetetičari preporučujz pileću supu. Osvežava respiratorni trakt, zagreva i ima antivirusno dejstvo. Da bi naša supa zaista imala takav efekat, vredi je kuvati sa dobrom kvalitetnom, nemasna piletinom. Takođe treba da sadrži puno povrća, uključujući šargarepu, celer, peršun, luk. Ubacimo i nekoliko zrna bibera i lovorov list. Ne koristite previše soli. Umesto toga, preporučujem protivupalni đumbir, beli luk i kurkumu. Da biste postigli najbolji ukus, vredi je polako kuvati oko 4 sata.

Lagana predjela i salate

Jaja sa majonezom i ruska salata obično se pojavljuju na tradicionalnom uskršnjem stolu. Nažalost, ova jela su prilično masna. Dijetetičar preporučuje jaja punjena pastom od avokada, vlašca uz dodatak grčkog jogurta, soli i bibera. Međutim, ako ne možete zamisliti praznike bez salate, vredi zapamtiti da pored kuvanog povrća dodate kisele krastavce i luk, a majonez delimično zamenite jogurtom začinjenim kurkumom.

Uskršnja večera

Ukoliko se odlučimo za tradicionalniji ručak tada za ravnotežu pripremimo laganu večeru i koristimo sastojke koji jačaju imunitet. Dobar izbor biće pečeni ili kuvani losos ili bakalar, koji je dobar izvor vitamina D. Za one koji ne vole ribu, alternativa može biti čureća prsa ili govedina. Ribu i meso treba začiniti kurkumom, đumbirom, žalfijom, timijanom, bosiljkom i origanom, koji imaju snažna antibakterijska i protivupalna svojstva. Konzumirajte kao dodatak salatu od kiselog kupusa ili kiselih krastavaca uz dodatak luka i kvalitetnog maslinovog ulja, koji neće samo biti dobar izvor vitamina C, već će i pozitivno uticati na razvoj dobre bakterijske flore. Umesto krompira, dajte prednost heljdi.

Desert bez kajanja

Ohrabrujemo vas da modifikujete naše tradicionalne recepte za kolače i koristite zdravije zamene zbog kojih će slatkiši imati manje masti, šećera i jednostavnih ugljenih hidrata. Redovno pšenično brašno treba zameniti integralnim ili mlevenim orasima. Umesto putera i margarina dodajte ulja repice visokog kvaliteta i šećer zamenite drugim zaslađivačima ili urmama. Umesto mlečne čokolade koristiti zdraviju veziju sa više kakaa, umesto žele bombona suvo voće...

 

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group