Zdravlje & Fitnes - Ishrana

Najbolji način da se izborite sa prekomernim grickalicama

Zapravo, najbolji način da se izborite sa prekomernim konzumiranjem grickalica bi bio da ih uopšte ne kupujete. 

Međutim kako svako do nas voli da ponekad otvori kesicu čipsa ili pakovanje kokica dok gleda film, potrebno je samo pronaći tu zlatnu sredinu. U redovima koji slede pronaći ćete neke od saveta i najbolje načine kako da prestanete previše da konzumirate ovu vrstu hrane, i što je još bolje, ni jedan savet ne podrazumeva snagu volje!

Situacija vam je i više nego poznata: otvorili ste kesicu omiljenih grickalica, i obećali ste sebi da ćete je imati za narednih nekoliko dana. Međutim dešava se to da uvodna špica filma još nije ni odmakla a vi već sa prstiju ližete poslednje mrvice i proklinjete sami sebe što se nepotrebno zatrpavate nezdravom hranom. Iako nam je tu i tamo potrebno da sebi damo malo oduška, prevelika doza grickalica na dnevnom, nedeljnom i godišnjem nivou vodi do brojnih problema. Gojaznost, visok krvni pritisak, nezadovoljstvo sopstvenim izgledom samo su neki od njih.

Dakle nećemo vam savetovati da se u potpunosti odreknete malih zadovoljstava u vidu grickalica, već ćemo istaći da je važno na koji način im pristupate. Nutricionisti tvrde da je tajna u uživanju u hrani. Ukoliko dakle bezglavo i brzo grickate čips, smoki ili kokice, vi zapravo ne stižete da uživate u njihovom ukusu. Na taj način čulo ukusa ostaje gotovo zapostavljeno a samim tim i vaše zadovoljstvo izostaje. U situacijama kada smo nezadovoljni, imamo tendenciju da više jedemo, pa čak i onda kada nismo zapravo gladni.

Ukoliko npr između obroka omogućite sebi da pojedete šaku oraha, badema, lešnika, indijskih oraha ili nekih drugih semenki, obezbedićete sebi dovoljno hranljivih sastojaka, što će sprečiti da kasnije u rekordnom roku ispraznite kesicu sa grickalicama. Sa smanjenjem unosa grickalica u organizam direktno utičete na smanjenje nagomilavanja suvišnih kilograma.

Način na koji možete sami sebe da pobedite ogleda se u tome da smanjite pakovanja grickalica koja kupujete. Kako smo gotovo nezaustavljivi kada dohvatimo kesicu omiljenih grickalica, pametan potez je kupovina manjih izdanja, jer kada dođete do dna iste, vaš mozak će to na isti način registrovati kao onda kad ste pojeli tri puta veće pakovanje. Kraj je jednostavno kraj.

Na sličan način možete pomoći sebi ako grickalice sipate u manje činije. Poput kesica do čijeg dna stremite, dno posude je takođe destinacija na koju se cilja kada se krene sa grickanjem. A kako većina nas ima običaj da "jede očima", vaš mozak će punu činiju, nebitno što je sada u pitanju manja, jednostavno shvatiti kao punu.

Nastojte prvenstveno radi svog zdravlja da što je moguće više zamenite nezdrave grickalice onim koje čine dobro vašem organizmu.

Ž.J.

Izvor: Women's Health

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group