Zdravlje & Fitnes - Ishrana

Zašto je celer koristan za lepotu i zdravlje

Celer je idealna hrana za one koji vode računa o svojoj težini zbog niskog kaloričnog sadržaja i visokog procenta vode.

Pored toga, celer je odličan izvor kalijuma i kalcijuma za naše telo, koji su veoma važni za zdravlje kostiju, normalizaciju krvnog pritiska i funkcionisanju nervnog sistema. Celer, takođe garantuje visok sadržaj antioksidanata - sadrži veliku količinu vitamina C, kalijuma i gvožđa. Vredi upamtiti da ne samo stabljike, već i listovi sadrže sve ove korisne materije u većoj meri. Zato ih ne isključujte iz salata. Pored svega toga, celer sadrži minimum šećera i holesterola, a takođe praktično ne sadrži masti. Ako sve ovo nije dovoljno da dodate celer vašem meniju, evo još ubedljivih činjenica.

Kako odabrati celer?

Kada kupujete celer, obratite pažnju na svežinu i snagu stabljika i korena. Stabljike i lišće treba da budu sjajni i bledo zeleni. Tamnozelene stabljike su grube, ali sadrže velike količine vitamina A. Izbegavajte žute stabljike sa šupljim jezgrom i tamnim žilama.

Minimalne kalorije

Celer sadrži minimalno kalorija - 1 stabljika ove biljke sadrži samo 2 Kcal i vrlo malo masti, što ga čini idealnim zalogajem i sastojkom za razna jela. Stoga celer možete sigurno jesti svaki dan.

Umiruje glad i ublažava nadimanje

Visok sadržaj vode i vlakana u hrskavim stabljicama celera pomaže vam da se osećate sito. Uz to, odličan je prebiotik i sprečava nadimanje. Preporučujemo jesti najmanje jednu stabljiku celera dnevno za sve one koji imaju probavne probleme.

Krvni pritisak je normalan

Celer je dobar izvor kalijuma, koji pomaže u kontroli krvnog pritiska i sprečava negativne efekte konzumiranja velike količine soli. Sastav takođe sadrži određenu komponentu koja pomaže snižavanju krvnog pritiska širenjem krvnih sudova. Studije azijskih naučnika pokazale su da ekstrakt semenki celera pomaže u smanjenju sistoličkog i dijastoličkog krvnog pritiska u roku od nekoliko nedelja.

Poboljšava varenje

Celer sadrži vlakna koja pomažu u održavanju zdravog probavnog sistema. Prehrana sa visokim vlaknima pomaže u sprečavanju srčanih bolesti, dijabetesa, opstipacije i hemoroida.

Pomaže u usporavanju napredovanja demencije

Nedavna istraživanja pokazala su da biljni luteolin na kome je bogat celer pomaže u borbi protiv Alchajmerove bolesti i drugih degenerativnih bolesti. To je zbog činjenice da luteolin smanjuje upalu koja je povezana sa starenjem u mozgu i pridruženi deficit memorije. Istraživanja i dalje traju, međutim, naučnici su potpuno sigurni da zdrava uravnotežena hrana može smanjiti rizik od demencije.

Pomaže u borbi protiv raka

Jedno od aktivnih jedinjenja celera je fitohemijski kumarin, za koji se pokazalo da je efikasan u prevenciji karcinoma, a dokazano je da pojačava aktivnost određenih belih krvnih zrnaca koja pomažu u borbi protiv ove bolesti. Takođe pomaže u sprečavanju oštećenja slobodnih radikala od oštećenih ćelija. U kombinaciji sa luteolinom, ova dva jedinjenja se smatraju dovoljno efikasnim da spreče karcinom debelog creva.

Glavna kontraindikacija su trudnoća i dojenje. U minimalnim količinama, celer nije opasan, ali je važno ograničiti njegovu upotrebu. Semenke celera sadrže sastojke koju uzrokuju kontrakcije materice i mogu ugroziti pobačaj. Supstanca apiola koja se nalazi u stabljikama i listovima celera takođe izaziva kontrakcije materice i može izazvati krvarenje, pa se ne preporučuje jesti celer tokom menstruacije. U svom sirovom obliku, ne bi trebalo da jedete nijedan deo biljke za osobe sa gastrointestinalnim bolestima.

 

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group