9 neočekivanih namirnica koje će poboljšati vaš san

Kada osetite želju da pojedete nešto pre spavanja, ne morate uvek sebi braniti da uzmete nekoliko slasnih zalogaja i odlazite u krevet gladni.

Postoji nekoliko namirnica za koje naučnici tvrde da će vam pomoći da brže zaspite i što je još važnije, spavaćete mirnim i dubokim snom.

Orah

Orasi su bogat izvor triptofana, aminokiseline koja pomaže u proizvodnji nivoa seratonina i melatonina neophodnih za zdrav san (ovi hormoni su odgovorni za naš biološki sat i osećaj vremena). Upravo ove dve supstance pomažu u normalizaciji dnevnih ritmova i čvrstom spavanju.

Badem

Bademi su bogati magnezijumom, a prema istraživanjima, nizak nivo ove supstance vas sprečava da brzo zaspite. Šaka orašastih plodova pre spavanja pomaže da se ovaj problem brzo reši!

Mleko

Od detinjstva znamo da čaša toplog mleka noću (po mogućnosti zajedno sa kolačićima - ali o tome ćemo detaljnije govoriti u nastavku) garantuje zdrav san tokom cele noći. U stvari, svi mlečni proizvodi imaju ovo magično svojstvo: kalcijum koji se nalazi u njima pomaže u apsorpciji aminokiseline triptofan i proizvodnji melatonina. Pored toga, kalcijum takođe pomaže u normalizaciji mišićne aktivnosti i ublažava noćne grčeve.

Tunjevina i losos

Riba, posebno tunjevina i losos, izuzetno je bogata vitaminom B6, koji najaktivnije učestvuje u proizvodnji melatonina i serotonina. Inače, među ostalim proizvodima u kojima se može naći ovaj vitamin je beli luk (samo svež) i pistaći.

Sok od višanja

Prema nedavnom istraživanju Univerziteta Pensilvanije i Ročestera, čaša soka od višanja pre spavanja pomaže vam da se brže nađete u svetu snova. Činjenica je da višnje povećavaju nivo melatonina u telu.

Ovsene pahuljice

Ovsene pahuljice se smatraju odličnim jelom za doručak, ali se ispostavilo da nisu ništa manje korisne kao večera. Sadrže dve komponente koje vam pomažu da brzo i čvrsto zaspite: ugljene hidrate (u samim pahuljicama) i kalcijum (u mleku sa kojim se jedu).

Čaj od kamilice

Čaj od kamilice je prvi lek koji se preporučuje za nesanicu i to sa dobrim razlogom: jedna šolja aromatičnog čaja podiže nivo glicina, koji, zauzvrat, nežno smiruje nerve i ublažava napetost mišića.

Med

Prirodni šećer sadržan u medu povećava nivo insulina i omogućava triptofanu da brže stupi u interakciju sa mozgom. Kašičica meda sa čajem od kamilice pre spavanja pojačaće umirujuće dejstvo napitka.

Škampi

Još jedan neprocenjiv izvor triptofana su škampi i jastozi, koliko god to čudno zvučalo. Odlična prilika da uživate u morskim delicijama kasno u noć.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group