8 razloga da dodate maslinovo ulje u svoju ishranu

Stručnjaci se slažu da je umerena količina ekstra devičanskog maslinovog ulja vrlo korisna za zdravlje.

Otkrivamo zašto:

1. Maslinovo ulje bogato je mononezasićenim mastima

Maslinovo ulje je 14% zasićene masti i 11% polinezasićenih masti, poput omega-3 i omega-6. Ali najviše od svega sadrži mononezasićenu oleinsku kiselinu, koja čini 73% ukupnog sastava.

Istraživanja potvrđuju da smanjuje upalu i može imati uticaj na prevenciju raka. Osim toga, mononezasićene masti su otporne na visoke temperature, pa ulje ostaje zdravo čak i pri prženju.

 2. Maslinovo ulje sadrži retke antioksidante

Ekstra devičansko maslinovo ulje vrlo je hranljivo. Osim esencijalnih masnih kiselina, sadrži vitamine K i E, kao i moćne antioksidanse koji smanjuju rizik od hroničnih bolesti.

Bore se protiv upale i štite holesterol u krvi od oksidacije, pomažući u sprečavanju srčanih oboljenja.

3. Maslinovo ulje ima protivupalna svojstva

Hronična upala u telu može dovesti do dijabetesa, artritisa i Alchajmerove bolesti.

Maslinovo ulje pomaže u smanjenju upale zahvaljujući oleokantalu. To je antioksidans koji deluje kao ibuprofen. Stručnjaci su izračunali da je efekat od 50 g ulja ekvivalentan efektu deset odsto doze ibuprofena za odrasle.

4. Maslinovo ulje pomaže u borbi protiv artritisa

Reumatoidni artritis je autoimuna bolest koja padom imunog sistema uništava zdrave ćelije u organizmu i zglobove. Dodavanje maslinovog ulja u obroke pomaže u smanjenju oksidativnog stresa i upale.

Lekari savetuju da se kombinuje sa ribljim uljem - ovaj koktel jača zglobove, ublažava bolove i smanjuje ukočenost ruku kod artritisa.

5. Maslinovo ulje smanjuje rizik od dijabetesa

Naučnici veruju da maslinovo ulje ima blagotvorno dejstvo na šećer u krvi i osetljivost na insulin. To potvrđuje studija na 418 ljudi, u kojoj je mediteranska ishrana smanjila rizik od razvoja dijabetesa tipa 2 za više od 40%.

Važno je uzeti u obzir da za zdravu ishranu preostali elementi - proteini i ugljeni hidrati - moraju biti uravnoteženi u ishrani.

6. Maslinovo ulje promoviše gubitak težine

Količinu masti u ishrani treba strogo ograničiti. Ipak, naučnici i nutricionisti smatraju da je mediteranska ishrana bogata maslinovim uljem jedna od najkorisnijih i najefikasnijih za vitkost i zdravlje.

U eksperimentu koji je trajao 30 meseci, oko 7.000 španskih studenata svakodnevno je dodavalo maslinovo ulje u hranu. Ne samo da se nisu ugojili, već su neki i smršali.

7. Maslinovo ulje pomaže u sprečavanju moždanog udara

U razvijenim zemljama moždani udar je drugi najčešći uzrok smrti. Naučnici su sproveli 32 studije u kojima je učestvovalo 841 hiljada ljudi i zaključili da je maslinovo ulje jedini izvor mononezasićenih masti koji može smanjiti rizik od razvoja bolesti.

8. Maslinovo ulje ima antibakterijsko dejstvo

Maslinovo ulje potiskuje štetne bakterije, uključujući Helicobacter pilori, koji je čest uzrok čira na želucu.

Lekari su rekli da se maslinovo ulje bori protiv osam sojeva bakterije, od kojih su tri čak otporna na antibiotike. Da bi se borili protiv infekcije, naučnici savetuju da jedete 30 g maslinovog ulja dnevno.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group