8 namirnica koje snižavaju nivo holesterola

O holesterolu puno čujemo kada pričamo o zdravlju srca, ali šta o njemu znamo? Zašto se svi toliko plaše holesterola, koliko se „dobar“ holesterol razlikuje od „lošeg“ i koju hranu vredi jesti da bi se održalo zdravlje srca - otkrijte u nastavku!

Šta je holesterol?

Holesterol je policiklični alkohol koji dosledno više liči na vosak. Približno 80% holesterola u našem telu se sintetiše prirodnim putem, a samo 20% potiče iz hrane. Holesterol je deo ćelijskih membrana, vaskularnih zidova, osigurava njihovu snagu i pravovremenu regeneraciju. Učestvuje u sintezi hormona i sopstvenog vitamina D.

Holesterol se deli na dve vrste - lipoproteine male gustine (LDL ili „loši“ holesterol) i lipoproteine velike gustine (HDL ili „dobar“ holesterol). Drugi samo obavlja sve gore navedene funkcije, jača krvne sudove i srčani mišić. Prvi - dovodi do blokade krvnih sudova, stvaranje krvnih ugrušaka, povećava rizik od moždanog udara i ateroskleroze.

Dodavanjem određene namirnice u vašu ishranu možete da održavate zdrav nivo holesterola, povećate „dobar“ i smanjite „loš“. U nastavku potražite listu korisnih proizvoda.

Tamna čokolada

Kakao zrna su riznica antioksidativnih flavonoida, za koje je poznato da se bore protiv slobodnih radikala koji mogu uticati na kardiovaskularno zdravlje. Izaberite čokoladu sa sadržajem kakaoa od najmanje 70% i jedite je redovno, ali u malim porcijama. Ovo će značajno poboljšati lipidni profil krvi i neće dovesti do povećanja telesne težine.

Jagode

Polifenoli - biljna jedinjenja koja obiluju sezonskim bobicama - između ostalog su poznati po svom uticaju na kardiovaskularno zdravlje. Aktivne supstance u jagodama utiču na proizvodnju HDL (dobrog holesterola), jačaju zidove krvnih sudova i srčani mišić.

Maline

Pored moćnih antioksidansa polifenola, bogate su rastvorljivim vlaknima, koja takođe igraju važnu ulogu u kardiovaskularnom zdravlju i poboljšavaju varenje.

Avokado

Avokado je glavna superhrana, može se naći na bilo kojoj listi zdrave hrane, i to je sasvim opravdano. Bogato nezasićenim masnim kiselinama, ovo masno voće pomaže u održavanju nivoa lošeg holesterola pod kontrolom, čisti krvne sudove, jača njihove zidove i sprečava začepljenje.  

Kvinoja

Kvinoja je odavno poznata kao odličan izvor biljnih proteina i vlakana, ali njene koristi se tu ne završavaju. Zbog svog bogatog mineralnog sastava, kvinoja je u stanju da poboljša protok krvi, spreči vaskularnu okluziju i smanji nivo LDL.

Masline i maslinovo ulje

Glavni sastojci mediteranske dijete su masline i maslinovo ulje. Ova hrana je neobično bogata mononezasićenim masnim kiselinama - zdravim mastima koje su neophodne za pravilno funkcionisanje svih telesnih sistema. Oni pomažu u povećanju „dobrog“ holesterola i pružaju odličnu prevenciju kardiovaskularnih bolesti.

Pistaći

Pistaći blagotvorno deluju na zdravlje kože i kose, a takođe igraju važnu ulogu u prevenciji kardiovaskularnih bolesti. Oni su bogati vlaknima, antioksidantima i vitaminima koji štite ćelije tela od oksidativnih procesa i jačaju krvne sudove i srce.

Banane

Banane pomažu u uklanjanju lošeg holesterola iz tela sprečavajući ga da uđe u krvotok i blokira arterije. Da bi poboljšali efekat, stručnjaci preporučuju dodavanje banana u jutarnju ovsenu kašu sa chia semenkama.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group