5 navika u ishrani koje slabe vaš imunitet

Jesen je oduvek bila sezona prehlada, a ove godine u svetu besni pandemija koronavirusa, pa je sada vreme da ozbiljno razmislimo o jačanju imuniteta.

Međutim, postoji niz navika u ishrani koje imaju potpuno suprotan efekat na naše telo i slabe imunološki sistem. O pet najčešćih govorimo u nastavku:

Jedete mnogo soli

Višak natrijuma u ​​organizmu ne samo da izaziva natečenost, slabost mišića i grčeve, već može izazvati i slabljenje imunološkog sistema. Prema studiji, telo troši deo resursa, kojima se mora boriti protiv virusnih infekcija, na uklanjanje viška soli, usled čega se proizvodi nedovoljna količina imunoglobulina i povećava rizik od obolevanja. Pokušajte da ograničite brzu hranu, sireve i pažljivije koristite so u kuvanju.

Puno šećera

Nemoguće je pronaći aspekt zdravlja na koji pozitivno utiče zloupotreba šećera. Beli šećer je prazan ugljeni hidrat koji ne daje nikakvu nutritivnu vrednost, ali povećava rizik od razvoja hroničnih bolesti, izaziva starenje i povećanje telesne težine i slabi imunološki sistem. Zloupotreba glukoze smanjuje aktivnost imunoglobulina u proseku za 30%, što značajno povećava verovatnoću zaraze virusnim infekcijama. Nije potrebno potpuno odustati od šećera, ali treba strogo pratiti njegovu količinu. Pokušajte da zamenite slatkiše zdravim alternativama, pijući više vode umesto slatkih pića.

Vašoj ishrani nedostaju vlakna

Vlakna podržavaju zdravo varenje i stimulišu proizvodnju korisnih crevnih bakterija, koje ne samo da jačaju imunitet, već i blagotvorno deluju na kožu i raspoloženje. Visok unos dijetetskih vlakana i probiotika pomaže u održavanju imunološke funkcije i štiti telo od virusa. Dodajte u ishranu više povrća, mahunarki i neprerađenih celih zrna - njihove ljuske su pravo skladište vlakana.

Pijete previše kafe

Kofein je magična supstanca. Okrepljuje, stimuliše nervni sistem, pomaže u prevenciji mnogih hroničnih bolesti i odlično se nosi sa znacima preranog starenja. Međutim, sve što je umereno je dobro. Često se dešava da tokom napornog dana jedna šolja kafe brzo zameni drugu, a to može izazvati slabljenje imunološkog sistema i razne virusne bolesti. Osim toga, kofein može razviti netoleranciju pa stručnjaci preporučuju da se ograničite na 1-2 šolje dnevno. 

Jedete malo povrća

Povrće nije samo odličan izvor vlakana, čija je važnost već pomenuta, već i pravo skladište vitamina i minerala. Bogato vitaminima A i C i folnom kiselinom, zeleno povrće je odlično za jačanje imunološkog sistema, omogućavajući vam da preživite hladnu sezonu bez virusa. Jedite više salata, variva od povrća i smutija.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group