Hodanje: 4 razloga zbog čega deluje (i) kao meditacija

Meditacija može imati više oblika. Ako vam „sedenje mirno u sredini dnevne sobe pokušavajući da se fokusirate ovde i sada“ ne odgovara, ne morate to da radite.

Hodanje, između ostalog, može poslužiti i kao meditacija, pomažući telu da se sinhronizuje sa umom dok se povezuje sa prirodom. Iako nam letnje temperature ne dopuštaju uvek šetnju, možemo odabrati najsigurnije sate (tj. pre 11 ujutru i posle 7-8 popodne) i dobiti sve pogodnosti.

Budući da govorimo o meditaciji, hodanje vam takođe pomaže da se usredsredite samo na jednu stvar.  Usredsredite se na svoje disanje i vaša čula će biti više uključena.

Ali zašto hodanje deluje kao meditacija?

Šetnja značajno smanjuje stres

Vrlo je jednostavno. Kada se osećate preplavljeni stresom i upravo ste završili težak dan, nema ništa bolje od ustajanja, obuvanja patika i odlaska u šetnju. Nije toliko bitna brzina ni trajanje šetnje. Odmarate se od svih i sve i sve prolazi, čak i privremeno.

Odmah bolje raspoloženje

Nije stvar samo u tome što se odmarate od obaveza i stresa. Hodanje oslobađa endorfine, hormone sreće i smanjuje šanse za depresiju. Pustite svoju omiljenu muziku na slušalice i sve će biti bolje.

Šetnja budi celo telo

Čak i ako ste dobro raspoloženi nije baš normalno biti po ceo dan na kauču jer tamo radite. Vašem telu je potreban podsticaj, da svuda cirkuliše krv, da se probudi, a ne samo da se oslanja na kofein.

Idealna je metoda ako se teško opuštate

Kao što smo rekli na početku, nismo svi za sve. Ako ste nervozna osoba koja mora stalno da bude u pokretu i ne može neko vreme da sedi mirno tokom meditacije, hodanje je stvoreno za vas.  

Dovoljno je 10 minuta

Ako mislite da je hodanje efikasno samo kada trčite maraton, varate se. Pronađite lokaciju koja vas inspiriše i šetajte 10 minuta. Najverovatnije ćete želeti još. 

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group