Šta učiniti ako osetite nedostatak energije i ne želite apsolutno ništa

Kada tople letnje dane zamene hladni i kišoviti naše raspoloženje se menja.

Jesenji bluz ili stanje jesenje depresije poznato je u pshilogiji kao promena raspoloženja koja ima sezonski karakter. Tokom jeseni se pored raspoloženja pogoršava i stanje naše kože, javlja se nervoza, kao i problemi sa hroničnim bolestima.

Razlog za sve ovo je nedostatak vitamina ili avitaminoza. Albina Dolganiuk, lekar u austrijskom zdravstvenom centru, otkriva kako da pomognemo svom telu ove jeseni i sprečimo sezonske bolesti da pobede.

Avitaminoza je stanje u kojem su vitaminski resursi tela potpuno iscrpljeni. To se manifestuje karakterističnim i specifičnim simptomima kao što su gubitak snage, pogoršanje opšteg stanja, apatija itd. Kako biste izbegli  "jesenji bluz", potrebna je, pre svega, jednostavna prevencija.

Dijetalna terapija: Jedite zdravu i raznovrsnu hranu uravnoteženu mastima, proteinima i složenim ugljenim hidratima, kao i sa dovoljnom količinom vlakana. Jesenja ishrana trebalo bi da bude posebno bogata vitaminima, mineralima i antioksidansima koji jačaju imunološki sistem. Posebnu pažnju posvetite namirnicama koje sadrže vitamin C, selen, cink, magnezijum, omega-3 itd.

Zdrav način života: preporučuje se napuštanje loših navika, pre svega pušenja i alkohola. A zatim revidirajte svoju ishranu, dodajte u svoj život šetnje na svežem vazduhu, sport, održavanje ravnoteže vode.

Dnevna rutina: obezbedite sebi punih 7-8 sati sna! U preventivne svrhe u jesenjoj sezoni se takođe preporučuju multivitaminski kompleksi, minerali i elementi u tragovima. Važno je da se ne lečite sami, pa lekar treba da prepiše lekove.

Povećana potreba za vitaminskim kompleksima javlja se kada je telo oslabljeno. Ovo je posebno uočljivo u detinjstvu, adolescenciji, tokom trudnoće i laktacije, u starosti. Nedostatak svakog vitamina manifestuje se na različite načine. Tako se, na primer, nedostatak vitamina A manifestuje u oslabljenoj oštrini vida, suvoj koži, žutim zubima. Da biste nadoknadili ovaj vitamin, morate konzumirati hranu poput goveđe jetre, morskih plodova, ribizle, kajsija, šargarepe i spanaća.

Nedostatak vitamina B1 može se identifikovati suvom kožom i svrabom. Slabost mišića, poremećaj srčanog ritma, disanje, gubitak apetita takođe su signal. Nedostatak vitamina se nadoknađuje konzumiranjem kvasca, pekarskih proizvoda, integralnog brašna i vitaminskih kompleksa.

Znaci nedostatka vitamina B2 su gubitak težine i apetita, lezije sluzokože i kože, upala unutrašnje usne šupljine i fotoosetljivost. Najveća količina vitamina B2 nalazi se u žitaricama i grašku, u mesu i mleku.

Nedostatak vitamina B6 je takođe čest problem. Njegov nedostatak može dovesti do napada mučnine, grčeva u mišićima donjih ekstremiteta, naročito noću, i razvoja psihoze. Među namirnicama bogatim vitaminom B6 su žumance, goveđa jetra, pečeni krompir, spanać i šargarepa.

Nedostatak vitamina C je takođe uobičajen i manifestuje se kroz krvarenje desni, karijes, probleme sa disanjem, probavne smetnje, umor i slabost. Za lečenje je potrebno uvesti velike doze askorbinske kiseline u ishranu, na primer, preko povrća i bobica - crne ribizle, paradajza i spanaća, šipka, kivija, agruma - kao i putem tableta ili injekcija.

Nedostatak vitamina D je posebno čest tokom jeseni i zime jer dobijamo malo sunčeve svetlosti. Manifestuje se kroz karijes, bolove u zglobovima, grčeve, poremećaje sna, lomljivost kostiju, kao i hormonalne poremećaje. Nedostatak vitamina D moguće je nadoknaditi kako hranom u kojoj se on nalazi u velikim količinama, tako i uz pomoć vitaminskih kompleksa.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group