Namirnice koje ne treba jesti noću ukoliko želite miran san

Uveče, posle napornog dana želimo da se opustimo i nagradimo sebe omiljenim jelom i novom epizodom serije.

U tome nema ničeg lošeg, ali neke namirnice mogu naknadno da postanu uzrok nakupljenih kilograma i da vas navedu da se osećate loše. Pored toga, pogrešan izbor večere ometa pravilan san i pravilno funkcionisanje sistema za varenje tokom odmora.

Evo šta treba izbegavati na noćnom meniju:

Testenina

Testenina je odličan izvor ugljenih hidrata koji pomažu u obnavljanju ravnoteže nakon vežbanja ili tokom aktivnog dana. Ali testenina koja se pojede pre spavanja ometaće oporavak organizma noću, pa ćete „na poklon” za večeru u italijanskom stilu, ujutru dobiti podočnjake i umor.

Sir

Sir sadrži masti koje su prilično teške za varenje i mogu izazvati upalnu reakciju u stomaku. Pored toga, ova poslastica sadrži aminokiselinu tiramin, koja može da smanji proizvodnju hormona koji regulišu san. 

Meso

Meso sadrži puno zasićenih masti, a proizvodi poput pašteta i kobasica često sadrže toliko hemijskih aditiva da ih je bolje zauvek izbaciti iz ishrane. Teška mesna večera će teško moći da se svari, pa će telo izgubiti odmor tokom dragocenih noćnih sati.

Začini

Začini dodaju jelu neverovatnu aromu i ukus; začinjen ručak savršeno će okrepiti i dati energiju. Ali tokom kasne večere, jela sa začinima mogu izazvati gorušicu i težinu u stomaku.

Karfiol

Karfiol deluje kao zdrav izbor za lagani obrok, sa minimumom kalorija i maksimumom vlakana i mikronutrijenata. Međutim, povrće iz porodice krstaša (kupus) otežava varenje, pa ovo nije najbolji izbor pred spavanje.

Sladoled

Činija sladoleda u krevetu i vaša omiljena melodrama je win-win recept za loše raspoloženje. Ovo vam može pomoći da prebrodite težak dan, ali vaše telo vam neće biti zahvalno. Sladoled sadrži veliku količinu zasićenih masti, šećera i aditiva. Sve ove komponente utiču na varenje i nervni sistem.

Tamna čokolada

Tamna čokolada je bogata antioksidansima i supstancama koje pozitivno utiču na funkcionisanje mozga, daju energiju i snagu. Ali uveče, takav desert može nepotrebno stimulisati nervni sistem i prekinuti san, pa je bolje ostaviti čokoladu za ujutru.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group