Šta se može dogoditi sa vašim telom ako pijete previše (ali baš previše) vode

Uvek imajte sa sobom flašu vode i stavite podsetnik na mobilni telefon, tako da nikada ne dehidrirate.

Ako zaboravite da pijete vodu tokom dana, veoma je važno da se nešto preduzme. Dehidracija nije šala i vreba leti, više nego ikad. Ali postoji rizik da se dođe do druge krajnosti, što takođe nije uopšte zabavno iskustvo.

Objektivno, da biste došli do opasne tačke, potrebno je da pijete 2-3 litra svakih 15 minuta, a to je nešto što vaše telo ne može da podrži. Veoma je teško da vam se to dogodi, jer vaše telo ima sve ove divne mehanizme koji to sprečavaju. Međutim, to je stvarno pitanje i pogađa vrlo malo ljudi. Obično one koji koriste određene lekove ili kada postoji dijabetes tipa 2 koji se ne može kontrolisati.

Prekomerna hidratacija narušava ravnotežu nivoa soli i elektrolita.

Čak i u slučaju blage hidratacije, elektroliti i soli se smanjuju, tada se znojite i gubite još više vode, a mišići se ne šire kako bi trebalo i dolazi do grčeva.

Ne treba da se forsirate ili da pijete više vode, posebno ako pijete 8-9 čaša dnevno i ne osećate žeđ. Ako, na primer, imate 70 kg, biće vam dovoljno 2-2,5 litara dnevno.

Ne treba da preterujemo, niti da prelazimo u drugu krajnost, pogotovo što toliko često čujemo o dehidraciji i važnosti vode za naš organizam. Potrebna nam je umerenost i poštovanje našeg tela i njegovih potreba. Ne zaboravite da vodu dobijate i iz drugih pića, voća, povrća, smoothieja i mnoge hrane.

 

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group