Ove namirnice su vaši vredni saveznici kod menstrualnih grčeva

Iako tokom menstruacije dolazi do poremećaja u ishrani usled intenzivnih hormonskih fluktuacija, uravnotežena ishrana može učiniti čuda za menstrualne grčeve.

Menstrualni bolovi i grčevi koji često prate svaki menstrualni ciklus, u mnogim slučajevima su prilično intenzivni i otežavaju svakodnevni život mnogim ženama. Male promene u vašoj ishrani, međutim, mogu delovati kao prirodni lekovi protiv bolova. Sledeće namirnice mogu biti vaši najbolji saveznici u suočavanju sa njima.

Losos

Losos i druge ribe, kao što su tunjevina i sardine, bogate su masnim kiselinama poznatim kao omega 3. Omega 3 pomažu u smanjenju upale, što ih čini dobrim za opšte ublažavanje bolova - uključujući menstrualne grčeve. Osim što je dobar izvor proteina, losos je takođe odličan izvor vitamina D i B6. Vitamin D pomaže u apsorpciji kalcijuma, još jedne hranljive materije koja može učiniti menstrualne grčeve podnošljivijim. A vitamin B6 može pomoći kod osetljivosti grudi koju možete osetiti zajedno sa grčevima.

Zeleno, lisnato povrće

Gubitak krvi svakog meseca takođe znači i gubitak gvožđa, zbog čega se osećate slabo i tromo. Velika, sočna pljeskavica ili odrezak mogu biti atraktivan način da nadoknadite gvožđe koje vam je potrebno. Međutim, meso nije jedini izvor gvožđa. Zeleno lisnato povrće poput brokolija, kupusa i spanaća takođe je odličan izvor vitamina i gvožđa.

Banane

Banane sadrže vitamin B6 i bogate su kalijumom, sastojkom koji može pomoći u ublažavanju dosadnih simptoma menstruacije kao što su nadimanje i grčevi.

Mlečni proizvodi

Studije su pokazale da kalcijum ne samo da pomaže u smanjenju menstrualnih grčeva, već može i da ublaži druge simptome PMS-a, kao što su promene raspoloženja i umor. Mlečni proizvodi kao što su mleko, sir i jogurt su bogati kalcijumom. Ako ste netolerantni na laktozu, kalcijum ćete pronaći u tamnom lisnatom zelenom povrću.

Jaja

Jaja sadrže vitamine B6, D i E, koji se bore protiv simptoma predmenstrualnog sindroma. Takođe su puna proteina, koji deluju kao dodatni nutritivni bonus tokom menstruacije.

Đumbir protiv menstrualnih bolova

Đumbir može da umiri stomak kada osećate mučninu. Takođe je dobar za upravljanje gasovima i nadimanjem tokom perioda.

Kamilica

Kamilica je ukusna, nema kofeina i pomaže u smanjenju mišićnih grčeva, a može i da vas smiri.

Tamna čokolada protiv menstrualnih bolova

Tamna čokolada sadrži magnezijum i vlakna. Za najbolje rezultate izaberite čokoladu sa najmanje 85% sadržaja kakaa.

Puter od kikirikija

Puter od kikirikija nije samo najbolji prijatelj tamne čokolade. Kikiriki je takođe fantastičan izvor magnezijuma, koji može pomoći u regulisanju nivoa serotonina. Kikiriki puter sa malo soli može pomoći u sprečavanju nadimanja.

Voda

Iako može izgledati paradoksalno, voda zapravo sprečava vaše telo da zadrži tečnost. Velika čaša vode može pomoći u smanjenju nadimanja povezanog sa menstruacijom. Ako niste ljubitelj vode, probajte hranu na bazi vode kao što su zelena salata, celer, krastavci, lubenica ili bobičasto voće.  

Dodatni savet:

Magnezijum je takođe element koji može da ublaži dosadne i bolne simptome menstruacije. Namirnice bogate magnezijumom mogu nam pomoći da prevaziđemo razdražljivost, ublažimo stres i eliminišemo grčeve tokom menstruacije, zahvaljujući sposobnosti magnezijuma da opusti mišiće, čak i mišiće materice koji se kontrahuju tokom menstruacije. Istovremeno, uz pomoć ovog elementa, oslobađate se i drugih tegoba izazvanih menstruacijom kao što su glavobolja ili bol u leđima, koagulacija, zadržavanje tečnosti, osetljivost grudi, pa čak i promene raspoloženja. Namirnice bogate magnezijumom su: integralne žitarice, bademi, pistaći, indijski orasi i semenke suncokreta, spanać, zelena salata, pasulj, bosiljak, korijander i banane.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group