4 znaka koji otkrivaju višak soli u telu

Sama po sebi, so (ili natrijum hlorid) ne predstavlja nikakvu opasnost i neophodan je element za normalno funkcionisanje tela. Ali njegov višak može dovesti do mnogih neprijatnih posledica: od nadimanja do jakih glavobolja.

Često ni ne shvatamo koliko soli svakodnevno ulazi u naše telo. Po pravilu kontrolišemo količinu kuhinjske soli koju direktno dodajemo u hranu i iz nekog razloga zaboravljamo na prirodni sadržaj natrijuma u ​​svim namirnicama (uključujući povrće i voće).

Prema studijama, skoro svi imaju višak natrijuma: u proseku, svaka osoba dnevno konzumira 3400 mg soli, dok se 2300 mg smatra normom. Hajde da vidimo koji znaci ukazuju na to da morate smanjiti količinu soli koju jedete i kako to učiniti.

1. Stalna žeđ

Natrijum je jedan od ključnih elemenata za održavanje ravnoteže vode u telu, tako da je neophodno konzumirati so. Ali ako ne pratite količinu, višak natrijuma će zadržati vodu u telu, a mozak će bez prestanka slati signale da treba da popijete vodu. Ako u telu ima puno soli, žeđ možda neće potpuno prestati.

2. Oticanje i nadimanje

Otok se javlja iz istih razloga kao i žeđ. So "ne ispušta" vodu, što usporava proces cirkulacije krvi, metabolizma i brzinu kretanja limfe. Sve ovo dovodi do pojave edema, kojih se nije tako lako otarasiti. Ekstremno visok nivo soli izaziva nelagodnost u crevima i nadimanje.

3. Glavobolje

Da li osećate jake glavobolje bez ikakvog razloga? Setite se šta ste jeli tokom poslednjeg obroka. Višak soli može izazvati vazodilataciju u mozgu i izazvati bol.

4. Uobičajena hrana je postala bljutava

Pored svih ovih simptoma, višak natrijuma može uticati na čulo ukusa. Vremenom hrana vam je neslana, a vi želite da je solite sve više i više.

Šta da radite i kako da smanjite količinu soli koju unosite u svoj organizam?

Klonite se "slanih šest"

Prema Američkom udruženju dijetetičara, „slana šestica” znači najopasnije namirnice koje mogu izazvati višak natrijuma u ​​organizmu. Izbegavajte hleb, kobasice i mlevene proizvode, hamburgere (posebno brzu hranu), pice, konzerviranu hranu i prerađene proizvode.

Pokušajte sami da kuvate

Naravno, mnogo je brže i zgodnije večerati u restoranu ili naručiti nešto, ali takva jela, po pravilu, predstavljaju "skrivenu pretnju". Ne pratite proces kuvanja i ne znate koliko soli sadrži određeno jelo.  

Eksperimentišite sa začinima

Ako vam se ukus jela ne čini dovoljno slanim, nemojte žuriti da dodate još prstohvat soli. Različiti začini koji ne sadrže so mogu da dodaju bogat ukus vašem jelu.

Isperite 7 puta – a onda jedite  

Ako ne možete da zamislite svoj život bez konzerviranog kukuruza ili crvenog pasulja, to nije problem. Samo isperite sadržaj konzerve ili tegle nekoliko puta. Ovo će pomoći da se sadržaj soli smanji za skoro polovinu.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group