Zdravlje & Fitnes - Fitness

Koje su prednosti istezanja?

Ako ste neko ko vodi računa o svom izgledu i zdravlju, vežbanje tri puta nedeljno je sigurno vaša rutina.

Pri tom verovatno ste uvek u potrazi za najudobnijom odećom za vežbanje i rekvizitima, ali šta je sa istezanjem? Što se istezanja tiče, tvrde profesionalni fitnes stručnjaci, većina ljudi ima tendenciju da preskače ovaj vrlo važan deo u toku vežbanja. Opravdanje za preskakanje istezanja pronalazimo u nedostatku vremena, činjenici da mislimo da smo već "dovoljno" fleksibilni, kao i u jednostavnoj zaboravnosti i tome da ga smatramo nepotrebnim. Međutim, veliku, a možda i nepopravljivu štetu nanosite svog telu, ako preskačete istezanje. Donosimo vam danas glavne prednosti istezanja, na kom će vam vaše telo biti itekako zahvalno.

SMANJENJE BOLA U MIŠIĆIMA

Svima nam je dobro poznat taj osećaj kada su mišići duž tela zategnuti, bolni i kada se nakon treninga osećate ukočeno. Ova bol je zapravo mirko pucanje mišićnih vlakama i drugih otpadnih proizvoda kao što je mlečna kiselina, što se događa usled vežbanja. Ako se ovim supstancama dozvoli nakupljanje u telu, dan nakon treninga vas očekuje neverovatna bol i ukočenost. Istezanje može pomoći pri ublažavanju ove boli, produžavanjem mišićnih vlakana i uklanjanjem otpadnih proizvoda putem pojačane cirkulacije. Tokom ćelijske razmene i uklanjanja otpadnih proizvoda mišići istovremeno dobijaju hranljive sastojke i proteine, što mišićno tkivo održava zdravim i spremnijim za nove oblike vežbanja.

POVEĆANJE CIRKULACIJE KRVI

Istezanje vrlo učinkovito dovodi do poboljšanja cirkulacije krvi u organizmu. Samim tim događa se i bolji protok krvi u vašim mišićima. Bolja cirkulacija automatski znači povećana isporuka hranljivih sastojaka koji su neophodni mišićnom tkivu, kao i uklanjanje otpadnih materija i toksina.

POBOLJŠAVA OPSEG VAŠIH POKRETA

Kada se dovoljno istegnete, dozvoljavate sebi veću sposobnost slobodnog kretanja i manji rizik od povreda u toku treninga. Ove povrede najviše se odnose na one u predelu mišićnog tkiva i tetiva. Tokom istezanja, zapravo istežete svoje mišiče i osećate u njima manju napetost, proširujući svoj opseg pokreta.

Ž.J.

Izvor: Nutritiouslife

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group