Zdravlje & Fitnes - Fitness

Kako angažovati svoje jezgro i zašto je ono važno?

Pre svega šta je to "jezgro"?

Sve češće čujemo taj pojam CORE koji se provlači kroz opise treninga. CORE u prevodu na naš jezik predstavlja jezgro, odnosno skup mišića čija je glavna funkcija stabilnost lumbo-karlične regije i povezivanje gornjih i donjih ekstremiteta. Kada kažemo da neko ima jako jezgro misli se na snažan gornji deo tela, snažan trup (grudi i stomak).

CORE se sastoji od nekoliko glavnih skupina mišića uključujući rectus abdominis (šestostruke mišiće), poprečni abdominis (donji trbušnjaci), unutrašnje i spoljne kose trbušnjake (svi oni koji vam pomažu da se okrećete po strani), duboke mišiće donjeg dela leđa, mišiće duž kičme, dijafragmu (mišići na dnu rebara koji podržavaju disanje) kao i mišiće na dnu karlice. 

ZAŠTO JE VAŽNA IZGRADNJA JAKIH MIŠIĆA?

Prema rečima ličnog trenera, Danny Saltosa, "ne možete imati čvrstu zgradu bez jakih temelja". Jako jezgro vam treba pri zamahu za udaranje teniske loptice, za bacanje lopte u rukometu, ali i za podizanje vaših mališana, brisanje podova, odlaganje teških kutija na vrhu ormara ili za milion pokreta koje izvodite svakodnevno. Osnovne vežbe za jačanje grudi i mišića u krugu stomaka i leđa mogu vam pomoći da izbegnete brojne povrede, povećate ravnotežu i poboljšate opšte držanje. 

VEŽBE ZA JAČANJE JEZGRA

Najjednostavnija vežba za jačanje jezgra je izrdžaj. U ovakvom položaju potrebno je da ostanete minimum 20 sekundi. Nešto zahvetnija vežba od ove je podizanje u položaj za sklek i naizmenično povlačenje kolena ka grudima snagom stomačnih i nožnih mišića. Uz desetak uzastupnih koraka i minimum tri ponavljanja, za vrlo kratko vreme ćete primetiti znatnu razliku u jačini svog jezgra.

Ž.J.

Izvor: Pure Wow

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group