9 namirnica koje su štetne po zdravlje zuba

Grejpfrut i limun

Agrumi su neverovatno zdravo voće koje sadrži mnoge hranljive sastojke, uključujući vitamine, minerale i antioksidante. Međutim, visok sadržaj prirodnih šećera i voćnih kiselina u limunu i grejpu može da šteti zubnoj gleđi, a oštećenje je opterećeno mnogo ozbiljnijim zdravstvenim problemima. Pokušajte da jedete limun i grejp u ograničenim količinama, a odmah nakon jela obavezno operite zube kako bi kiseline što manje ostale u ustima.

Krekeri

Krekeri i drugi proizvodi od rafiniranog brašna sadrže veliku količinu skroba koji pod uticajem enzima pljuvačke već u ustima počinje da se pretvara u šećer i svi znaju o opasnostima šećera za zdravlje zuba.

Šargarepa

Iako je šargarepa korisna za zdravlje očiju, lepotu kože i procese starenja, ona može biti štetna za zdravlje zuba. Šargarepa sadrži prilično koncentrovane kiseline koje uništavaju zubnu gleđ. Pored toga, ako volite sirovu šargarepu - celu ili u obliku štapića, rizikujete da dobijete mikropovrede na zubima - povrće je vrlo tvrdo.

Vino

Poput citrusa, grožđe je neobično bogato voćnim kiselinama (inače, vrlo korisnim, ali ne i za zube) čija se koncentracija još više povećava tokom fermentacije. To predstavlja ozbiljnu pretnju za integritet zubne gleđi i zdravlje zuba uopšte. Pored toga, crvena vina u velikim količinama sadrže supstance za bojenje, koje čestom upotrebom mogu promeniti boju gleđi i učiniti je tamnijom.

Slatka gazirana pića

Bilo koji zubar će vam reći da slatku sodu treba odbaciti ako vam je zdravlje zuba važno. Šećer, kiseline, boje i konzervansi - sve ovo nanosi veliku štetu zubnoj gleđi, a ako u sodu dodate i led, opterećenje gleđi će se udvostručiti.

Kiseli krastavci

Da bi vaši omiljeni krastavci zadržali ukus i ne bi se pokvarili neizostavno se dodaje sirće, a sirćetna kiselina je jedna od najopasnijih supstanci za zube. Teško oštećuje zubnu gleđ, povećava osetljivost i oduzima zubima prirodnu odbranu od propadanja i drugih oštećenja. Naravno, ne biste trebali potpuno odbaciti kisele krastavce, već pokušajte da ih jedete u ograničenim količinama i obavezno odmah operite zube.

Kikiriki i bademi

Orašasti plodovi su odlična užina: bogati su zdravim mastima, biljnim proteinima, vitaminima i vrlo su zgodni za nošenje sa sobom. Međutim, kao i svaka druga čvrsta hrana, hrskavi orašasti plodovi mogu izazvati mikro pukotine na zubima, što može dovesti do ozbiljnijih problema u budućnosti. Orašaste plodove treba jesti polako, nežno i idealno tek nakon namakanja.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group