Zdravlje & Fitnes - Fitness

Kako savladati položaj goluba i postati fleksibilniji

Verujte nam na reč, vaši kukovi će vam biti zahvalni kada uvrstite u vaš trening položaj goluba.

Istina, ne možete preko noći postati flaksibilniji, nego što trenutno jeste. Potrebni su meseci pa nekad i godine da bi se to postiglo u željenom obliku. Međutim to ne znači da treba fleksibilnost da precrtate sa svoje liste ciljeva u svetu fitnesa. Kako biste ostvarili ovu zamisao moraćete da pronađete prave vežbe i da se fokusirate na što učinkovitije izvođenje istih.

Joga je vaš veliki pomoćnik za veću fleksibilnost. Čuveni položaj goluba, izaziva vaše mišiće na viskom nivou. Ukoliko to već praktikujete, utoliko bolje. Potrebno je samo da u toku vežbanja pronađete mesto i za položaj goluba, jer je jedan od najboljih načina da se kukovi razgibaju i oslobode emocionalne napetosti koja se tamo sakupila.

S druge strane ova poza je vrlo izazovna kako sa fizičkog aspekta tako i sa psihičkog. Kada počnete da osećate otpor svog tela, u tom je trenutku neophodno da se predate položaju u kom ste, odupirući se vašem prirodnom položaju iz sve snage. Tada ćete osetiti blagotvorno delovanje  položaja goluba.

Možda vam deluje previše zahtevno ili čak pomalo zastrašujuće ali ne treba da bude tako. Provešćemo vas danas korak po korak do ovog položaja, s tim da slobodno možete da ga modifikujete u skladu sa vašim mogućnostima. Ukoliko ste apsolutni početnik, i ne osećate da ste u dovoljno dobroj formi, slobodno možete koristiti male jastuke ili urolan peškir da se poduprete.

Ova položaj se smatra pasivno agresivnim što znači da ćete bez napornog vežbanja osećati njegov efekat duž svog tela. Neće vam biti potrebna preterana snaga da biste pravilno izveli položaj goluba. Sve što vam treba jeste nekoliko korisnih smernica.

Kako izvesti položaj goluba?

  1. Započnite u niskom položaju sa desnom nogom prema napred, a levom ispuženom ravno nazad.

  2. Desno stopalo zatim smestite iza leve ruke i omogućite nozi da slobodno pada u kolenu, kako bi bila u ravni sa vrhom prostirke za vežbanje. Ovo će vas dovesti u sedeći položaj.

  3. Opružite potom levo stopalo, a ruke položite u opuštenom položaju pored kukova.

  4. Pobrinite se da vam leđa budu prava i da dati položaj zadržite minimum dva minuta.

  5. Ponovite isto na drugoj strani.

Ž.J.

Izvor: Women's Health

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group