Zdravlje & Fitnes - Dijeta

Pet koraka do zdravlja i vitke linije

Do zdravlja i vitke linije, a ne samo do jednog ili drugog, možemo doći prateći pet koraka: redovni obroci, konzumiranje sirovog povrća, namirnica od celog zrna i mršavog mesa i izbacivanje grickalica

Ukoliko ne možete da uđete u omiljenu garderobu usled viška kilograma, ne možete da se pokrenete i počnete sa unosom dobrih namirnica, i to u odgovarajućoj količini, onda je došlo vreme da preduzmete nešto u vezi sa tim.

Postoji način za relativno jednostavnu promena načina života, i to kroz svega pet koraka kojima stižemo do zdravlja i vitke linije.

Ove korake objašnjava profesor dr Budimmka Novaković, dijetoterapeut sa Medicinskog fakulteta u Novom Sadu.

Prvi korak – treba imati redovne obroke. Ako oni postoje, smanjiće stalno ,,grickanje”. Ako se obrok izostavlja, osećaj gladi je konstantan i utoljavamo ga stalnim konzumiranjem hrane – najčešće slatkiša, što nije dobro ne samo za našu liniju, već i za zdravlje.

Drugi korak – povećati unos sirovog povrća, svakodnevno konzumirati dozvoljenu količinu sirovog voća. Sirovo povrće i voće imaju visoku nutritivnu, a nisku energetsku gustinu.

Treći korak – koristiti namirnice od celog zrna (hleb, testenina, pirinač) i niskomasne mlečne proizvode, jer su važni za zdravlje svih uzrasnih grupa, ali i vitku liniju.

Četvrti korak – tri do četiri puta nedeljno konzumirati mršavo meso ili ribu.

Peti korak – ne konzumirati slatkiše, slane ,,gricklice”, visoko prerađenu hranu, jer doprinose povećanju telesne mase, ali i problemima sa zdravljem.

Porcije i zaslađivači

Stručnjaci savetuju da na putu ka vitkom izgledu i dobrom zdravlju i te kako mogu da pomognu niskokalorijski zaslađivači. Jedino što možda nije savim jasno je

prilikom kojih obroka možemo da ih uključimo?

Niskokalorijski zaslađivači mogu se koristiti u obrocima u kojima se želi smanjiti sadržaj dodatih šećera, a da se istovremeno održi omiljeni slatki ukus. Mogu da se koriste u bilo kom obroku – ističe profesorka Novaković.

A kako da znamo kolika je porcija u tanjiru dovoljna da nas zasiti, a da ne preteramo?

– Ukoliko određeni način ishrane omogućava održavanje poželjne telesne mase, odnosno vitkog izgleda, ali i dobrog zdravlja, onda je veličina porcije optimalna. Ako uobičajeni način ishrane ishoduje povećanjem telesne mase, preporuka je smanjiti veličini porcije – dodaje dr Novaković.

Da li je i tada bitno da brojimo kalorije? Profesorka Novaković je isključiva: brojanje kalorija nije preporuka.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group