5 uobičajenih grešaka koje pravite kod povremenog posta

Povremeni post je jedan od najpopularnijih načina ishrane našeg doba.

Među ljubiteljima ove tehnike su poznate ličnosti poput Dženifer Aniston, Skarlet Johanson i druge svetske zvezde. Ovo je sasvim razumno, jer je povremeni post jednostavan, ali efikasan način da izgubite težinu i održite svoje telo u dobroj formi.

U stvari, gubitak težine sa sistemom povremenog posta više je prijatan bonus nego krajnji rezultat. Ovaj sistem ima mnogo više prednosti i koristi za zdravlje.

Povremeni post je sistem ishrane zasnovan na principu da se ne jede određeno vreme. Najčešći režim je 16/8, odnosno post 16 sati i konzumiranje hrane 8 sati bez ograničenja. Prvo, to je dobar način da odmorite svoje telo od neprestanog procesa varenja hrane. Tokom ovog perioda, telo se čisti, smanjuje se nivo šećera u krvi i započinje proces sagorevanja masti. Drugo, tokom posta, odvija se proces regeneracije i podmlađivanja ćelija.  

Koje greške najčešće nastaju kod privremenog posta?

Ako osećate nelagodu  

Unosite previše kalorija. Da, prema principima povremenog posta, u predviđenih 8 sati možete jesti bilo šta, ali u razumnim količinama. Ako za to vreme unesete više kalorija nego što bi trebalo, onda se smisao vaših napora gubi. Pokušajte žvakati hranu sporije: dokazano je da našem mozgu treba 15-20 minuta da primi signal sitosti.

Zaboravljate da pijete vodu

Da, pravilo održavanja ravnoteže vode u telu nije poništeno. Voda je sastavni deo metaboličkog procesa. Osim toga, ponekad osećaj žeđi možemo pomešati sa osećajem gladi.

Ne jedete pravilno

Naravno, možete sebi priuštiti da jedete svoj omiljeni desert (ako to zaista želite). Ali jesti samo slatko i picu je vrlo loša ideja. Neka vaša ishrana bude sačinjena od 80% zdrave hrane, a preostalih 20% ostavite za užitak. Birajte voće, povrće, orahe i proteinsku hranu, poput mesa, živine i ribe, ili biljne proteine (poput mahunarki) kako biste produžili osećaj sitosti i pomogli u održavanju čiste telesne mase dok gubite težinu.

Kad jednom prekinete post, odustajete

Ne bi trebalo da se mučite osećanjem krivice i da ga zgrabite slatkiše. Ako niste gladovali, možda ćete morati da preispitate svoj raspored - stoga sledi još jedna uobičajena greška.

Izabrali ste režim koji nije prikladan za vaš način života

Povremeni post treba uskladiti sa vašim individualnim rasporedom i ritmom života. Ako ustanete rano, obavezno doručkujte i preskočite večeru, ili obrnuto. 

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group