Znamo vaše najčešće fobije i pokazaćemo vam kako da se izborite sa njima

Emocije svake osobe su različite i sposobne su da utiču na svaki naš pokret, oblikujući naše živote.

Lepo je osećati se slobodno, ali uvek moramo da prepoznamo svoje granice. Ista stvar se dešava sa strahom. Savršeno racionalno čulo, instinkt u nekim slučajevima, koji nas štiti od opasnosti i pomaže nam da se kontrolišemo. On nam je potreban u razmišljanju, ali s ciljem da mu ne dozvolimo da nam ograniči svakodnevni život, jer se tada pretvara u hroničnu fobiju i sprečava nas da budemo funkcionalni.

Život sa strahom, kao saveznikom, a ne kao preprekom, smatra se uživanjem, slobodom, dopuštanjem sebi da se ponašamo kako želimo, ali postavljanjem granica koje nas neće ugroziti. Ne postoji osoba koja neće pronaći odgovor na pitanje "Čega se plašite?". Gubici, nesreće, bolesti, životinje, mrak ... Ali šta se dešava kada se ovo pretvori u fobiju? Nesumnjivo je da je pravilno upravljanje ljudskim umom, koje je povezano sa psihologijom pojedinca, složena stvar koja zahteva strpljenje, upornost i iznad svega našu volju da se stekne kontrola. Nažalost, jedna emocija koju ne možemo kontrolisati preko noći je postojanje fobije, odnosno preteranog straha od određene stvari, usled čega nas definiše, slabi i istovremeno taj strah sve više raste.

U nastavku otkrijte najčešće fobije, koje svakodnevno muče mnoge ljude!

1. Agorafobija, odnosno sve što je povezano sa sastancima na prometnom mestu, što za posledicu ima da često dobijamo napade panike, misleći da ne možemo pobeći iz ove situacije. Istraživanja pokazuju da oko 60% pati od ove fobije.

2. Socijalna fobija, koja se tiče misli da nas ljudi oko nas posmatraju, verovatno procenjujući naše ponašanje.

3. Specifične fobije su podeljene u različite kategorije, kao što su fobije prema životinjama, prirodnom okruženju, krvi, za posebne situacije i prisutne su u oko 10% opšte populacije. Na primer, fobija može uključivati injekcije, lift, avion, pauke, gde kada se suočimo sa objektom našeg straha, automatski to ili izbegavamo ili naše telo reaguje sa simptomima (hladan znoj, lupanje srca, znojenje).

4. Strahovi koji su nastali zbog traumatičnog događaja koji je uticao na nas. Tipičan je stav povezan sa nesrećom, koja je uplašila vozača i sada predstavlja prepreku za korišćenje automobila, kao i ranije.

Odluka da se suočimo sa svojim strahovima nije lak proces, ali mora se dogoditi da bi se stekla kontrola, pre nego što se stvari pogoršaju. Najvažnije je da napravite korak, u trenutku kada se osećate spremni, snažni i na vas ne utiće pritisak ljudi koji vas okružuju.

Takođe, radnje koje se preporučuju u delu naše psihološke podrške, koje imaju pozitivan efekat i koje nam korak po korak pomažu da prevaziđemo svoje fobije, sažete su u pet uputstava.

1. Iskorišćavam svoj strah. Ne bojim ga se, niti ga izbegavam.

2. Govorim o svom strahu. Šta se krije iza? Kako je to uzrokovano? Da li je to prepreka u mom svakodnevnom životu? Smatram li ga pretnjom u životu?

3. Suočavam se s njim. Kako da ga pobedim? Koje moguće rešenje će mi pomoći da se osećam prijatno s njim da ispravim situaciju?

4. Održavam optimizam, pozitivnost i dinamiku. Ne zaboravljam da se podsetim da je u redu što se i dalje bojim, ali ne mirujem i sledeći put ću rešiti problem i uspeću.

5. Učim iz svog straha. Strah me je gurnuo u borbu, pokušaj i sazrevanje. Šta sam naučio iz svega ovoga?

Život pun straha je izgubljen život. Definišite svoj život i budite slobodni. Jer mi to možemo i hoćemo!

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group