Trčanje: 6 (dobrih) razloga da počnete odmah

Čak i ako niste veliki ljubitelj aerobnih vežbi, postoji bar jedan razlog koji će vas ubediti da počnete da trčite.

Trčanje je jedna od najpopularnijih vežbi jer je izvode različite starosne grupe bez ograničenja, ne zahteva opremu i može se primeniti na bilo kom otvorenom prostoru. To je deo aerobne vežbe i nudi niz prednosti i za telo i za um, pri čemu se rezultati uočavaju nakon nekoliko treninga. Iako u početku deluje malo teško i osećate da previše umorno, vremenom ćete se naviknuti, a vaše telo će postati sve jače.

I šta to znači? Sledećih 6 razloga objašnjavaju:

Doprinosi pravilnom funkcionisanju srca

Trčanje je vežba broj 1 za održavanje zdravlja srca. Istraživanje objavljeno u "Journal of the America College of Cardiology" je zaključilo da nekoliko minuta trčanja dnevno (pet do deset sporim tempom) dramatično smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Stimuliše vaše raspoloženje

Jedna od najvećih prednosti ove vežbe je dobro raspoloženje koje obično dobijete nakon treninga. Konkretno, kada trčite, vaš mozak oslobađa dve moćne hemikalije, endorfine i endokanabinoide, koji rade na podizanju vašeg raspoloženja.

Jača vaše zglobove

Trčanje ne samo da ne izaziva probleme sa artritisom, već jača kosti. Studija o osteoartritisu, u kojoj je učestvovalo više od 75.000 trkača, otkrila je da trčanje smanjuje rizik od artritisa u kolenima, jer se kosti i hrskavica vežbaju pokretima nogu.

Pomaže vam da sagorite nepotrebne kalorije

Za trčanje su potrebne značajne količine goriva, koje se u telu nalaze u obliku kalorija. Što više "goriva" potrošite, više kalorija sagorevate. Osoba sa normalnim indeksom telesne mase može sagoreti do 12 kalorija za jedan minut tokom trčanja.

Trčanje opušta

Ova vežba daleko nadmašuje fizičke koristi, dostižući poboljšanje mentalnog zdravlja. Trčanje deluje kao meditacija, pružajući telu potrebno blagostanje. Nekoliko studija je pokazalo da i meditacija i trčanje smanjuju stres i bore se protiv negativnih emocija.

Poboljšava pamćenje

Studija objavljena u "British Journal of Sport Medicine" otkrila je da redovne aerobne vežbe, koje imaju ključnu karakteristiku povećanja otkucaja srca, deluju zaštitno na hipokampus, deo mozga koji je uključen u radnu memoriju i učenje.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group