Jutarnje vežbanje smanjuje rizik oboljevanja od raka

Šta može naterati čoveka da rano ustane, pa čak i da odradi trening pre posla? Možda činjenica da vežbanje ujutru smanjuje rizik oboljevanja od raka. Naučnici objašnjavaju zašto je bolje vežbati ujutru.

Jutarnji trening priprema telo za produktivan rad tokom dana i, štaviše, kako su naučnici otkrili, štiti od ozbiljnih bolesti. U studiji koja je trajala od 2008. do 2013. godine analiziran je način života 2.795 ljudi, od kojih su neki bili bolesni od raka dojke i prostate, a neki su bili zdravi.

Otkrili su da je vežbanje ujutru smanjilo rizik od raka za 25% u poređenju sa onima koji nisu vežbali. Za neke su i večernji treninzi bili korisni, ali sve u svemu, fizička aktivnost od 8 do 10 sati ujutru pružala je najbolju zaštitu od bolesti.

Zašto je korisno vežbati ujutru?

Melatonin je hormon koji, između ostalog, štiti organizam od stvaranja ćelija raka. Oslobađa se u mraku i zavisi od cirkadijalnih ritmova osobe. Proizvodnja melatonina se smanjuje ako spoljni stimulusi nisu sinhronizovani sa unutrašnjim satom:

  • svetlost tokom perioda kada morate da spavate,
  • rad izvan radnog vremena
  • haotičan unos hrane,
  • fizička aktivnost tokom perioda kada je potreban odmor.

Vežbe tokom dana i večeri mogu uticati na sintezu melatonina, kao i na san, koji je ključan za zdravlje. Osim toga, fizička aktivnost "ubrzava" metabolizam, dok bi noću trebalo prirodno da se uspori.

Drugi mogući uzrok: estrogen

Nekoliko studija sugeriše da se rizik od raka povećava sa povećanjem nivoa estrogena. Prema biološkim unutrašnjim ritmovima tela, vrhunac proizvodnje ovih hormona dolazi u jutarnjim satima. I fizička vežba pomaže u smanjenju nivoa estrogena, pa je najproduktivnije za zdravlje vežbanje ujutru.

Kako se prisiliti da vežbate ujutru?

Idite na spavanje na vreme - najkasnije u 23 sata i potrudite se da sat vremena pre spavanja uklonite sve gadžete iz vida. Kao što smo spomenuli, melatonin se oslobađa u mraku tokom sna, a narušavajući ritmove, nanosimo sebi štetu.  

Pronađite istomišljenika i nekog prijatalja sa kojim ste spremni da se sastanete dva do tri puta nedeljno u parku da biste trčali. Podržavaćete jedno drugo, pozivati ujutro i druženje će vam pomoći da ne odustanete. Sve je zabavnije kada se radi zajedno!

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group