Zašto naši bubrezi ne vole keto dijetu?

Najnovija istraživanja baš i ne idu u korist sve popularnije keto dijete.

Ukoliko je ovaj termin novitet za vas odmah ćemo vam reći da, uprkos uvreženom mišljenju, ova dijeta nije visoko proteinska. Ovde se zapravo radi o dijeti sa vrlo malo ugljenih hidrata i puno masti.

Kada je keto dijeta u pitanju, dnevni unos ukupnih kalorija u procentima iznosi: 5% ugljenih hidrata, 20% proteina i čak 75% masti. Jasno vam je da je ovo prilično drugačije od stava Svetske zdravstvene organizacije koja sugeriše da se u našem jelovniku nađe 45-65% ugljenih hidrata, 10-35% proteina i jedva 20-35% masti na dnevnom nivou.

Kakve veze onda bubrezi imaju sa celom ovom pričom?

Pa, ako je suditi po najnovijim istraživanjima, životinjska hrana sa visokim udelom masti (meso, jaja, mlečni proizvodi) koja ne sadrži ugljene hidrate te se ujedno i najviše konzumira kod keto dijete – proizvodi veći rizik za stvaranje bubrežnih kamenaca.

Dodatno, postoje i studije koje ukazuju da ovakav način ishrane smanjuje količinu citrata koji se oslobađa u urinu. Citrati su važni jer se upravo oni mogu vezati za kalcijum i onemogućiti naše telo da stvara kamenčiće. Samim tim, smanjeni nivoi glavnog inhibitora formiranja bubrežnog kamena nikako ne mogu biti dobri po nas i naše zdravlje.

Za kraj dodajemo da se ni ostale dijete, poput privremenog posta i ispijanja voćnih sokova tokom celog dana nisu baš pokazale kao previše poželjne kada su bubrezi u pitanju. Naša topla preporuka je da se u slučaju pojave viška kilograma ne kockate sa svojim zdravljem i posavetujete sa svojim lekarom ali i dobrim nutricionistom.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group