Sve što treba da znate o povećanju telesne težine u menopauzi

Koji je najbolji način za sprečavanje povećanja telesne težine tokom menopauze?

Uz gubitak kose, probleme sa koncentracijom i nagle promene raspoloženja, povećanje telesne težine je jedan od najneželjenijih simptoma menopauze. Međutim, on je takođe jedan od najčešćih, jer na Google ima stotinak pretraga svakog meseca o ovom problemu.

Doktori često objašnjavaju biološke promene i promene u ponašanju koje mogu da izazovu povećanje telesne težine tokom perimenopauze i menopauze i u nastavku vam otkrivamo medicinski podržane sugestije koje mogu da pomognu ženama u ovom periodu života.

Zašto neke žene dobijaju na težini tokom menopauze?

Razlozi zbog kojih žene dobijaju na težini tokom menopauze uključuju hormonalne promene i promene ponašanja, koje mogu nastati kao rezultat drugih simptoma menopauze. Poznato je da estrogen utiče i na metabolizam i na težinu, tako da njegovi promenljivi nivoi tokom perimenopauze mogu doprineti povećanju telesne težine.

Ovo može biti pogoršano takozvanom maglom mozga, bolovima u zglobovima ili umorom i stalnom iscrpljenošću koje žene u menopauzi mogu da dožive, što može opravdano promeniti njihove navike vežbanja ili ishrane.

Koji je najbolji način da sprečite povećanje telesne težine tokom menopauze?

Kao i kod mnogih drugih medicinskih fenomena, znajući više o tome kroz šta njeno telo prolazi, svaka žena je u stanju da napravi neke pozitivne promene koje će joj pomoći da vidi stvarnu razliku.

Promene u načinu života - poput redovnog vežbanja - mogu imati zaista pozitivan uticaj i na njenu težinu i na to kako se oseća u svom telu. Sasvim je normalno da se žena oseća van forme tokom menopauze sa toliko promena koje se dešavaju sa njenim hormonima i rezultirajućim nizom simptoma koji mogu da dođu uz to.

Pronalaženje rutine vežbanja koja odgovara njenom ukusu i potrebama, daje joj radost i pokreće je, može napraviti stvarnu razliku u njenom svakodnevnom životu, ne samo za njeno telo već i za njen um. Održavanje aktivnosti je ključno tokom menopauze, a ako uspe da uživa u vežbanju, to je još bolje – bilo da je u pitanju plivanje u hladnoj vodi, joga ili Zoom čas plesa. Ovo ne samo da će joj pomoći da kontroliše svoju težinu, već će i učiniti da se oseti jačom. Pored toga, pošto su žene koje prolaze kroz menopauzu izložene povećanom riziku od osteoporoze (opet zbog gore pomenutog pada estrogena), redovna vežba će joj pomoći da joj zglobovi i kosti budu zdravi.

Upravljanje stresom i ishranom tokom menopauze takođe može pomoći u suočavanju sa promenama težine koje se dešavaju tokom ovog vremena. Kada je neko pod stresom, njegovo telo proizvodi inflamatorni hormon koji se zove kortizol. Štaviše, nije malo verovatno da će stres takođe izazvati povećanu konzumaciju nezdrave hrane pune šećera.

Važno je da žena razmisli o tome pod kolikim je stresom i proceni situaciju. Pored toga, ona može da sama da osmisli način za borbu protiv stresa koji joj pomaže. Ukoliko borbu sa stresom postavi kao prioritet, svaka žena može lakše kontrolisati promenu težine koje joj se dešavaju tokom perioda menopauze, uz istovremeno održavanje zdravog i uravnoteženog psihičkog stanja. 

Ako žena u menopauzi primeni ove promene, ali otkrije da je njena težina frustrira ili ima druge neprijatne simptome, kao što je bol u zglobovima, koji je sprečavaju da radi sve što želi, bilo bi korisno da razgovara sa svojim lekarom. On će uvek rado razgovarati sa njom o simptomima koje doživljava i razgovarati o opcijama za rešavanje potencijalnih problema, uključujući povećanje telesne težine.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group