Zdravlje & Fitnes - Zdravlje

Moždana magla (brain fog) - ima li pomoći?

Ljudski mozak je jedna fascinantna mašina. I umesto da smo tu mašinu već uspeli da rasklopimo i izanaliziramo do najsitnijih detalja – mi jedva da smo i zagrebali po njenoj površini. Koliko puta vam se desilo da se jednog dana osećate tako moćno, pametno, superiorno, energično, kao da imate čitav svet pod svojim nogama? A koliko puta su naišli oni dani kada ste imali utisak da vas sopstveni mozak mrzi iz dna duše i ne dozvoljava vam da funkcionišete kao sav normalan svet?

Kakav god bio vaš odgovor na ova pitanja, računica je jasna: mozak je glavni “krivac” za sve. I koliko god da nas oni prvi dani ispunjavaju zadovoljstvom i lepim osećajem, toliko nas ovi drugi usporavaju, demotivišu ali ponekad i prilično zabrinu. Izraz koji, zahvaljujući pandemiji korona virusa, polako ali sigurno ulazi na velika vrata jeste takozvana “moždana magla”. Ovo je zapravo skup simptoma koji obuhvata loše raspoloženje, teskobu, bezvoljnost, nedostatak energije, zbunjenost odnosno probleme sa pažnjom, pamćenjem ali i spavanjem.

Nema sumnje da je moždana magla nešto što vam može maksimalno otežati svakodnevnicu. Posebno ukoliko ste i inače osoba koja svakodnevno komunicira sa velikim brojem ljudi, koja finansijski direktno zavisi od kontakata koje stvara, ili od koje se očekuje da stalno rešava neke probleme. Složićete se da, bar kada je posao u pitanju, moždana magla kad joj vreme nije samo omogućava najgoroj verziji vaše ličnosti da izadje na videlo. A to svakako nije nešto što ni vaši poslovni partneri a ni vi sami očekujete u datom trenutku.

Evo par dobrih trikova kojima se možete poslužiti u cilju “dizanja magle” u momentima kada vam je to najpotrebnije. Prva i osnovna stvar a ujedno i najjednostavnija glasi: sednite i zapišite svoje planove, zadatke, obaveze koje imate ali i nadanja u vezi nečega (na primer projekta na kojem upravo radite). Isplanirajte svoj dan, podesite “reminder” opciju na svom telefonu, ostavljajte sticky notes svuda po stanu ukoliko vam je tako lakše. Na taj način će vam sve bitne stvari biti na vidiku a sebe nećete kažnjavati grižom savesti ukoliko se nešto i otrgne kontroli.

Drugi dobar savet je: povećajte unos vode i ne dozvolite sebi da budete dehidrirani. Da, dobro ste čuli, dehidrirani mozak lako gubi fokus, a ukoliko tu dodate i konstantan stres, zabrinutost oko svega i svačega i nedostatak noćnog sna dobijate idealan teren za pojavu moždane magle. Dodatno, obratite pažnju i na svoju ishranu - dokazano je da obroci puni mleka i ugljenih hidrata dovode do pojave ovog problema. S druge strane, pravilna suplementacija, naročito povećani unos vitamina B12 umnogome može poboljšati funkcije vašeg mozga i usporiti javljanje gore pomenutih simptoma.

I na kraju – svakodnevna vežba! Izaberite fizičku aktivnost u kojoj zaista uživate i od nje načinite svoju svakodnevnu rutinu, obavezu kojoj se rado vraćate. Dozvolite svom telu i mozgu da maksimalno iskoristi benefite dobre cirkulacije i bićete zadovoljni rezultatima za tili čas. Sam boravak u prirodi takođe može načiniti čuda, zato dajte sebi šansu da se ne samo nadišete svežeg vazduha već i da učinite nešto za svoju fascinantnu mašinu već danas.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group