Zdravlje & Fitnes - Zdravlje

Da li svojim držanjem činite loše svom telu?

Sigurno ste bili u prilici da vas neko u vašoj okolini opomene da ispravite leđa.

Bilo dok sedite za računarom, stojite ili hodate. Čuli ste verovatno da je pravilno držanje tela, odnosno kičme u pravom položaju važno za izbegavanje brojnih problema sa njom u starosti, ali koliko je zaista držanje važno? Otrkićemo vam danas suptilne znake lošeg držanja kičme, kao i činjenice koliko je držanje važno.

ZAŠTO JE PRAVILNO DRŽANJE VAŽNO?

Loše držanje tela ne izgleda toliko bitno, dok ne ostetite njegove posledice. Vaše telo je otporno i možda će proći i godine dok se ne pojave prvi simptomi lošeg držanja. Uz kontinuirano loše držanje prvo ćete primetiti zatezanje mekih tkiva i mišiča oko zglobova. Potom sledi nepravilan hod koji je posledica smanjenog opsega pokreta. Loše držanje je važno korigovati iz dana u dan. Ako se zanemari može doći do kapsularnog i ligamentnog skraćivanja duž tela, odnosno vidljivih i nepopravljivih defomiteta. Bol je najočigledniji pokazatelj da ste u lošem položaju i da je od suštinske važnosti da ispravite kičmu.

JASNI ZNACI LOŠEG DRŽANJA

Loše držanje je lako uočiti kada se posmatra sa strane. Glava isturena ka napred sa izbačenom bradom, zaobljena ramena, nemogućnost držanja ravnoteže dok se stoji ravno na obe noge ili jednostavnije rečeno oblik tela u vidu slova S. Kod osoba koje imaju loše držanje tela prisutan je bol u vratu, stezanje u remanom pojasu, bol u donjem delu leđa, ukočenost u kukovima kao i bol koja se proteže duž nogu.

KAKO DA ZNATE DA STE ZAUZELI PRAVILAN STOJEĆI POLOŽAJ

Prirodno pravilno držanje tela zapravo je veliki izazov. Kako biste to postigli treba da se fokusirate na stopala usmerena ka napred, noge zategnute i raširene u širini kukova. Donjim delom leđa ne smete da gurate kukove ka napred, niti da dozvolite da gorni deo tela prebaci svoju težinu i navede vas da savijete leđa. Ramena treba da su vam opuštena a pogled ravan.

PRAVILAN POLOŽAJ U TOKU SEDENJA

Ako provodite dobar deo dana sedeći i radeći, važno je da zapamtite ovaj mali trik: uvek nastojte da vam glava nadjačava ramena, kao i da ramena nadjačavaju karlicu. To bi značilo da ne dozvolite sebi savijanje unapred ka računaru, već da težite celim svojim telom da idete unazad koliko god je moguće. Kukovi i kolena bi trebalo da budu pod uglom od 90 stepeni a stopala ravno oslonjena na pod.

Ž.J.

Izvor: Total Beauty

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group