Da li previše analizirate sve? Šta možete učiniti da se izvučete iz ovog mučnog procesa?

Šta je hiperanaliza i kako njome upravljati? Šta možemo učiniti da zaustavimo ovu muku uma gde jedna misao vodi drugoj, trećoj, četvrtoj? Kako možemo pobeći od scenarija koje ovaj nezaustavljivi proces plete?

Hiperanalizu karakterišu ponavljajuće misli i slike događaja koji su se desili u prošlosti i koji su stvorili negativne emocije (npr. anksioznost, tuga). Takođe uključuje zabrinutost ili napore za predviđanje razvoja budućih situacija. Mogli bismo to opisati kao unutrašnji dijalog, gde jedna misao donosi drugu. Čovek živi u onome što se dešava u njegovom umu, a ne u onome što se zaista dešava u njegovom životu. "Šta ako…?" je najčešće pitanje koje se tiče osobe koja preterano sve analizira.

Šta možemo da uradimo da bismo upravljali hiperanalitičkim načinom razmišljanja?

Introspekcija - Posmatrajte se i zapitajte se: Kada počnem da preterano analiziram, šta obično radim? Kako radim? Da li se uključujem u dijaloge u kojima na kraju krivim sebe? Da li mi ovo pomaže? Šta mogu da uradim da se izvučem iz ovog začaranog kruga?

Odvraćanje pažnje - Kada osetite da počinju da vas obuzimaju misli koje vas muče, možete sebi da odvratite pažnju, promenite frekvenciju. Kao što na radiju menjate frekvenciju stanice da biste slušali nešto drugo, tako i u svakodnevnom životu možete promeniti frekvenciju na kojoj ona radi nešto drugačije. Možete, na primer, ići u šetnju, čitati knjigu koja vam prija, gledati film, razgovarati sa prijateljima, okupati se ili uraditi bilo šta drugo što vam pričinjava interesovanje i zadovoljstvo. Korisno je kada se osećate puni misli i scenarija koji vas dezorganizuju da kažete: Prekidam tok za koji razumem da mi ne pomaže i radim nešto drugo.

Regulacija emocija - Prepoznavanje i priznavanje kako se osećamo smiruje intenzitet emocija. Dajte sebi vremena da ostanete sa svojim emocijama i saslušajte sebe. Priznajte sebi šta trenutno osećate, bilo to bes, anksioznost, strah, frustraciju itd.

Zapitajte se: Da imam muškarca koji me mnogo voli, šta bi mi rekao o tome šta mi se dešava? Šta bi trebalo da čujem? Tada možete dati odgovor naglas ili ga napisati na parčetu papira. Na ovaj način naučite da razvijete unutrašnji glas saosećanja, simpatije i uveravanja.

Pravo na "pogrešno" - Imate pravo da birate šta osećate, šta vaša duša želi. Nije bitno ako pogrešite. Naše odluke su deo našeg puta. Slobodno odlučujete sami, i ne krivite sebe ako se vaša odluka ne pokaže kao najidealnija.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group