9 prirodnih načina da „osvojite“ sreću

Pa ipak, mnogo je lakše nego što mislite!

Naše telo sadrži određene hormone, koji značajno utiču na naše raspoloženje na pozitivan način, jer se smatraju onima koji stvaraju osećaj radosti i optimizma, održavajući nas aktivnim. Preciznije, mislimo na endorfine, serotonin, dopamin, koji su mali hemijski glasnici zaduženi za veoma važne misije za funkcionisanje našeg tela. Ovi hormoni bukvalno kontrolišu naše raspoloženje, kako će nam proći dan, zbog čega smo iz relevantnih istraživanja prikupili načine na koje ih možemo povećati, ali i predloge u ishrani koji doprinose delovanju svakog od njih.

Ali šta znamo o ovim hormonima?

Endorfini

To su male grupe proteina koje se proizvode u hipofizi i hipotalamusu mozga, oslobađaju se kroz kičmenu moždinu i kanališu u krvotok. Smatraju se najboljim lekom protiv lošeg raspoloženja, jer je njihovo delovanje posebno korisno, jer nas smiruju, rađaju osećaj blaženstva, poboljšavaju raspoloženje neutralizovanjem visokog nivoa adrenalina, koji izaziva stres, i jačaju imunološki sistem. Takođe je veoma važno da, kada se proizvode u velikim količinama, doprinose zdravlju telesnih organa.

Da biste ih povećali:

Gimnastika

Tokom vežbi se luče hormoni serotonin i endorfin, povećava se njihov nivo, i u to vreme efikasno deluju protiv lošeg raspoloženja, besa i stresa.

Smeh

Pravi lek, koji se smatra boljim od upotrebe lekova protiv bolova. Kada se smejemo, u mozgu se oslobađaju brojni neurotransmiteri koji nas izazivaju da se opustimo i ozdravimo. Zato, kad se ne osećate dobro, pronađite fotografije ili gledajte video snimke koji će vas nasmejati.

Čokolada

A ko ne bi želeo da svoju sreću pronađe konzumiranjem čokolade! Konkretno, tamna čokolada sadrži serotonin i promoviše proizvodnju endorfina, pružajući nam neverovatno zadovoljstvo.

Serotonin

To je neurotransmiter koji je povezan sa digestivnim sistemom. Na kraju krajeva, znamo da brigom o mozgu brinemo i o crevima i obrnuto. Ako je na niskim nivoima, to se vidi po efektima koje ima na naš apetit, san, osećanja, pamćenje, varenje i mnoge druge stvari vezane za raspoloženje i energiju.

Da biste povećali serotonin:

Sunce

Izađite i šetajte po suncu, uzimajući što je moguće više vitamina D, dok ćete istovremeno, ako slušate svoju omiljenu muziku, primetiti impresivnu promenu raspoloženja.

Meditacija

Prakse opuštanja imaju pozitivan uticaj na naše mentalno zdravlje, posebno meditacija, koja se čak može boriti protiv simptoma depresije. Ovo snižava krvni pritisak i povećava nivo serotonina.

Ishrana

Postoje namirnice koje su bogate serotoninom i koje se konzumiraju kako bi uticale na vaše raspoloženje. Cela zrna semenki, voće, povrće i mahunarke povećavaju aminokiselinu triptofan, koja je strukturna komponenta serotonina. Uključite u svoj plan ishrane orahe, voće poput ananasa, banane, kivi, šljive, ali i povrće, kao što je paradajz.

Dopamin

Organska supstanca koja pripada porodici kateholamina. U mozgu deluje kao neurotransmiter, supstanca koju nervne ćelije koriste za međusobnu komunikaciju. Ima mnoge funkcije, jer učestvuje u motivaciji, pamćenju, pažnji, pa čak i regulaciji kretanja tela. Ovaj hormon se aktivira svaki put kada uživamo u nečemu što radimo, na primer u dobrom obroku ili tokom seksualnog odnosa.

Da biste ga povećali:

Slušajte muziku

Slušanje muzike može biti zabavan način za oslobađanje dopamina u mozak, jer se pokazalo da povećava aktivnost u područjima mozga bogatim dopaminom.

Spavanje

Redovan, kvalitetan san može vam pomoći da održite ravnotežu dopamina i bolje funkcionišete tokom dana.  

Probiotici

Sada je jasno da su određene vrste bakterija koje žive u vašim crevima takođe sposobne da proizvode dopamin. Studije pokazuju da kada se konzumiraju u prilično velikim količinama, određeni sojevi bakterija mogu smanjiti simptome anksioznosti i depresije.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group