Saveti dijetetičara za gubitak težine nakon pedesete

Ako ste u pedesetim godinama, ovi saveti dijetetičara pomoći će vam da održite zdravu težinu.

Kako stari, žensko telo se konstantno menja i dok njeno spoljno i emocionalno stanje ne ide uvek u korak sa godinama, posle 50 godina promene u ženskom telu su neizbežne. Većina žena nakon menopauze doživi debljanje i vremenom se razviju zdravstveni problemi koji se mogu odložiti pravilnom ishranom.

Prema istraživanjima, žensko telo posle 35. godine svake decenije koja prođe izgubi u proseku 3-5% mišićne mase. Međutim, stručnjaci tvrde da je čak i sa 50 godina moguće smršati ako se pravilno hranite u kombinaciji sa redovnim vežbanjem. Zapravo, kombinacija ne samo da usporava gubitak mišićne mase i kontrolu telesne težine, već štiti i od pojave bolesti kao što su osteoporoza, dijabetes, hipertenzija.

Gubitak težine nakon 50 godina: šta savetuje nutricionista?

Hidratacija i više vode

Neki lekovi mogu izazvati zadržavanje vode, što može dovesti do dehidracije. Zbog toga hidratacija tela igra važnu ulogu u nadoknadi tečnosti, jer je voda glavna komponenta tela koja reguliše njegovu temperaturu i hemijske reakcije metabolizma. Čuvajte se kofeina i alkohola čija velika konzumacija takođe dovodi do dehidracije, ali i soli koja doprinosi hipertenziji.

Redovni pregledi

Pre bilo kakve promene programa ishrane, bilo bi dobro da uradite potrebne testove i konsultujete se sa specijalistom kako biste se uverili da sve ide dobro. Doktor će vas definitivno uputiti prema potrebama tela i možda predložiti specijalizovani plan ishrane. Moramo imati na umu da naša ishrana obezbeđuje sve hranljive materije koje su nam potrebne da bismo bili zdravi i energični.

Koji su bitni elementi potrebni ženskom telu nakon 50. godine?

Kalcijum

Sa menopauzom, ženske kosti brže gube gustinu. Zbog toga bi žene ovog doba trebale povećati unos kalcijuma, koji se uglavnom nalazi u mlečnim proizvodima. U isto vreme, zadovoljavajući unos vitamina D pojačaće apsorpciju kalcijuma, ali i njegovu pravilnu upotrebu u telu. Ovaj vitamin se uglavnom nalazi u masnoj ribi. Naravno, u mnogim slučajevima lekari preporučuju suplemente, jer je ovaj nutrijent rastvorljiv samo u mastima.

Vitamin B12

Vitamin B12 je vitamin rastvorljiv u vodi koji je uključen u metabolizam svake ćelije u ljudskom telu. Posebno je važan za normalno funkcionisanje nervnog sistema i za održavanje zdravlja živaca. Njegov nedostatak može uzrokovati probleme s memorijom. Ima ga u govedini i žitaricama.

Ō3 masne kiseline

Hiljade medicinskih studija dokazale su svoju blagotvornu ulogu u normalnom funkcionisanju srca, mozga i očiju. Omega-3 masne kiseline takođe imaju svojstvo da snižavaju trigliceride i pospešuju dobru cirkulaciju krvi. Njihovi najbolji izvori su masne ribe, poput lososa, sardina i orasi poput oraha.

Lutein

Lutein pripada antioksidansima. Njegova glavna akcija je da štiti zdravlje očiju i može da suzbije hroničnu upalu kod osetljivih ljudi, poput pacijenata sa koronarnom bolešću. Hrana posebno bogata luteinom je spanać, zelena salata, brokoli, špargle, bosiljak, žumance.

Vlakna

Adekvatan unos vlakana povezan je sa višestrukim zdravstvenim koristima za ljudsko telo. Kako starimo, metabolizam se usporava i bilo bi dobro smanjiti kalorije u skladu s tim. Vlakna pomažu pravilnom funkcionisanju creva i ne mogu se razgraditi u telu i stoga se ne vare. Uz njihovu čestu konzumaciju, lakše gubimo na težini, jer nas lako zasićuju. Tako konačno možemo da jedemo manje količine hrane u obroku bogatom vlaknima. Možemo ih pronaći u voću, povrću, žitaricama i mahunarkama.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group