5 razloga zbog kojih treba češće jesti ribu tokom zime

Zdrav san, jak imunitet i lepa koža!

Jača imuni sistem

Snažan imunitet nam je potreban tokom cele godine, ali najviše, naravno, zimi. Riba je bogata selenom, koji ima moćna svojstva za jačanje imuniteta. Sa nedostatkom ovog minerala, imunološki odgovor organizma je usporen, nemamo vremena da odgovorimo na "napad" virusa, usled čega se razbolimo. Selen stimuliše proizvodnju imunoglobulina i štiti telo od virusa i bakterija koje izazivaju bolesti. Generalno, mineral se nalazi u svim vrstama ribe i morskih plodova, ali bele sorte sadrže najviše.

Stimuliše funkciju mozga

Kada je napolju sivo, hladno i skoro sve vreme mrak, može biti izuzetno teško koncentrisati se na posao. Zadatak može biti olakšan redovnom konzumacijom ribe, koja je neobično bogata omega-3 kiselinama. Naučno dokazano, ove korisne masti su neophodne za izgradnju membrana u moždanim ćelijama, kao i za sprečavanje inflamatornih reakcija i smanjenje oksidativnog stresa. Oni značajno poboljšavaju pamćenje, koncentraciju i performanse. Uprkos činjenici da se omega-3 nalaze u bilo kojoj ribi, stručnjaci preporučuju da zimi obratite pažnju na masne sorte.

Štiti srce

Omega-3 kiseline su pravi heroji. One su neverovatno korisni ne samo za mozak, već i za srce. Jačaju srčani mišić, čine sudove elastičnijim, sprečavajući njihovu kalcifikaciju. Pored toga, omega pomaže u kontroli nivoa holesterola u krvi: inhibira proizvodnju „lošeg“ holesterola i stimuliše proizvodnju „dobrog“ holesterola, čime se obezbeđuje efikasna prevencija kardiovaskularnih bolesti.

Poboljšava stanje kože

Iste omega-3 kiseline imaju još jedno divno svojstvo: značajno povećavaju bioraspoloživost vitamina A. Za razliku od biljnih izvora, gde se nalazi u obliku beta-karotena, koji se mora pretvoriti u vitamin A, u masnoj ribi je već spreman za upotrebu u obliku retinola. Retinol je poznat kao ključ za zdravu i mladalačku kožu: hrani, bori se protiv nesavršenosti i usporava proces starenja.

Poboljšava san

Zimi mnogi od nas doživljavaju depresiju. Da biste se osećali bolje, morate dovoljno spavati. Zdrav san je neraskidivo povezan sa količinom vitamina D u telu, koji u hladnoj sezoni nedostaje mnogima. Redovno konzumiranje ribe može vam pomoći da nadoknadite nedostatak vitamina D i normalizujete san, čineći da  osećate više energije tokom dana.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group