Zašto je zadržavanje urina opasnije nego što mislite?

U redu, nije uvek moguće pronaći toalet, međutim, ako često „zadržavate“ urin, vreme je da preispitate svoje navike.

U većini slučajeva, zadržavanje urina bez odlaska u kupatilo neko vreme nije štetno. Međutim, ako se to dešava često i tokom dužeg vremenskog perioda, možete nesvesno oštetiti zdravlje vašeg urinarnog sistema i suočiti se sa raznim zdravstvenim problemima.

Koliko često morate da idete u toalet?

Dok ljudska bešika ima kapacitet između 300 i 600 mililitara, način na koji svako od nas doživljava osećaj potrebe da ide u toalet razlikuje se od osobe do osobe. Koliko brzo se bešika puni zavisi od nekoliko faktora, pa stoga ne postoji čvrsto pravilo. U većini slučajeva, međutim, može proći 3 do 4 sata između vaših poseta kupatilu. Naravno, ovo takođe varira u zavisnosti od količine i vrste tečnosti koju osoba pije. Pijenje puno tečnosti u kratkom vremenskom periodu ili pijenje napitaka sa kofeinom može izazvati veću potrebu za uriniranjem.

Takođe je važno napomenuti da ignorisanje nagona za uriniranjem tokom određenog vremenskog perioda ponekad može biti deo procesa „prekvalifikacije“ bešike. Generalno, ovo može uključivati čekanje najmanje 15 minuta od trenutka kada dođe potreba za mokrenjem, kako bi se proverilo da li je to zaista potreba ili ne.

U nastavku otkrijte 3 razloga zašto je zadržavanje urina opasnije nego što mislite.

Zadržavanje urina slabi mišiće bešike

Iako je trening bešike tehnika koja se koristi da pomogne osobama sa urinarnom inkontinencijom da izgrade snagu mišića, predugo zadržavanje urina može zapravo izazvati inkontinenciju. To je zato što dugo zadržavanje urina tokom vremena napreže mišiće bešike. Ova navika takođe može izazvati problem sa potpunim pražnjenjem bešike.

Izaziva infekcije urinarnog trakta

Iako zadržavanje urina ne izaziva direktno infekciju urinarnog trakta, nepražnjenje bešike može omogućiti bakterijama da se umnože unutra. To je zato što mokrenje pomaže izbacivanju mikroorganizama iz bešike i ostatka urinarnog sistema. Ovo je takođe tačno ako ne pijete dovoljno vode, jer nećete imati dovoljno tečnosti u telu da prođe kroz uretru što takođe daje bakterijama šansu da se umnože i izazovu infekciju.

Povećava rizik od bolesti bubrega

Još jedan rizik, posebno za one koji žive sa postojećim zdravstvenim problemima. Dugo zadržavanje urina može dovesti do bolesti bubrega. Važno je, čim dođe vreme za odlazak u toalet, potpuno isprazniti bešiku. Sačekajte još koji minut nakon što vam se učini da je "gotovo". U bešici može biti još urina, što može dovesti do toga da posle nekog vremena ponovo imate potrebu da posetite toalet.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group