Prezaposlenost: koji su uzroci i kako se možete nositi s tim?

Bolovanje zbog sagorevanja na poslu zvuči kao odlična vest, a zakonom će stupiti na snagu 2022. godine.

Brzi i stresni ritmovi svakodnevnog života ne ostavljaju nam mnogo prostora za odmor i opuštanje. Međutim, stres, naporan rad i nedovoljno sati sna drastično doprinose našoj iscrpljenosti, što dovodi do nemogućnosti ispunjavanja nedeljnih obaveza. Vreme je da zajedno otkrijemo koji su to simptomi i kako ćemo se na visoko efikasan način izboriti sa preopterećenjem na poslu.

Koji su najčešći znaci umora?

Iscrpljenost koju osećamo praćena je nekim simptomima, gde preko njih naše telo indirektno upozorava na opasnost. Neki od njih su, naravno, osećaj umora, opadanja kose, osećaj usamljenosti i sumnje u sebe, potreba za izolacijom, kašnjenje u obavezama, tuga, pesimizam i oslabljen imunološki sistem. Vrlo je važno, dakle, kada primetite bilo koji od gore navedenih znakova upozorenja da pokušate da usporite, dajući sebi potrebno vreme za odmor i opuštanje.

Zašto dolazi do umora?

Jedno od najčešćih pitanja o umoru povezano je sa njegovim uzrocima. Dakle, koji su "izvori" zla na koje moramo staviti krivicu? Stres, depresija, konzumacija velikih količina alkohola, nezdrava hrana i kofein, gojaznost, nedostatak sna, srčani problemi, neuhranjenost i autoimune bolesti samo su neki od uzroka iscrpljenosti našeg tela.

Međutim, nešto čega možda niste svesni što doprinosi našoj iscrljenosti je naša stalna izloženost plavom svetlu svih električnih aparata, jer je naučno dokazano da utiču na lučenje melanina (hormona odgovornog za regulisanje sna) i moramo da ograničimo vreme „provedeno“ sa njima, posebno neposredno pre spavanja.

Šta možete učiniti da se nosite sa iscrpljenošću koju doživljavate?

Postoje neki vrlo jednostavni načini na koje treba obratiti posebnu pažnju ako želite drastično suzbiti osećaj intenzivnog umora koji vam komplikuje svakodnevni život i značajno utiče na kvalitet života. Preciznije, možete povećati unos gvožđa konzumiranjem hrane kao što su spanać, brokoli, sočivo i crveno meso. Na kraju krajeva, naučnici su anemiju zbog nedostatka gvožđa (stanje u kojoj nedostaje gvožđe u našem telu) povezali sa niskim nivoom energije, vrtoglavicom, glavoboljom i nestabilnošću u našem telu.

Koliko god čudno zvučalo, bavljenje aktivnostima zbog kojih se osećate srećno i ispunjeno dramatično doprinosi prevazilaženju umora. Na ovaj način nećete dozvoliti da vaš posao „preuzme“ vaš život, utičući na vas negativno, ali će vam se pružiti prilika da svoj društveni život održite na zadovoljavajućem nivou, čineći da se osećate aktivnije nego ikad.

Međutim, ako ne primetite promene na ove prirodne i jednostavne načine, možete se obratiti svom lekaru, koji će vam ili preporučiti da se odmorite koliko god možete, ili vam savetovati da što pre sledite specijalizovane lekove.

Stoga je prekomerni rad prilično uobičajen fenomen našeg doba, koji moramo smanjiti što je više moguće, pa čak i odmah ako je to neohodno. Slušajte svoje telo, posebno kada vas upozorava, poštujte njegove potrebe i ne prelazite svoje granice izdržljivosti. Čuvajte sebe i pokazujte sebi ljubav na svaki mogući način.

Lepa vest je da je Svetska zdravstvena organizacija najavila je da sindrom izgaranja na poslu sa narednom godinom postaje dijagnoza, a to znači da će se zbog premora na poslu i zvanično moći kod lekara po bolovanje. Dakle, ukoliko od januara 2022. godine osetite simpome umora zbog posla, ne plašite se da zatražite bolovanje jer na to imate sva prava.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group