Najbolji vitamini za sve vas koji patite od migrene

Sve što treba da znate, ukoliko imate problema sa migrenama.

Epizode ​​migrene mogu biti iscrpljujuće. Iako mnogi ljudi uzimaju lekove na recept, postoje ograničeni dokazi da određeni vitamini mogu smanjiti ozbiljnost, trajanje ili učestalost migrena.

Mogu li vitamini pomoći kod migrene?

Važno je napomenuti da nije obavljeno dovoljno istraživanja o vitaminima koji mogu pomoći kod migrene. Uopšteno, nema jakih dokaza da određeni vitamin ili dodatak ishrani može sprečiti migrene ili ublažiti simptome.

Ljudi koji imaju migrene takođe imaju različite nutritivne potrebe, što otežava pronalaženje vitamina koji im svima može pomoći. Međutim, postoje neki vitamini koje su naučnici istraživali kao moguće tretmane za migrene.

Ograničeni dokazi ukazuju na to da sledeći vitamini i suplementi mogu pomoći u smanjenju težine ili učestalosti napada migrene:

Vitamin B2

Vitamin B2 igra važnu ulogu u metabolizmu hrane u energiju. Namirnice poput mesa, jaja, mleka, oraha i zelenog povrća dobri su izvori ovog antioksidansa.

Studija iz 2015. u International Journal of Vitamin and Nutrition Research zaključila je da bi upotreba vitamina B2 mogla smanjiti i učestalost i trajanje migrene bez ozbiljnih nuspojava. Međutim, naučnici moraju da sprovedu dodatna istraživanja kako bi utvrdili da li je vitamin B2 efikasan i shvatili kako deluje.

Neurolozi sa Američke akademije za neurologiju preporučuju konzumaciju 400 mg B2 dnevno, u dve doze od 200 mg.

Magnezijum

Magnezijum je mineral koji je neophodan za funkciju nerva, krvni pritisak i kontrolu šećera u krvi. Tokom godina, naučnici se nisu slagali oko njegovog doprinosa smanjenju migrene, a mnogi pacijenti su prijavili da je njihova migrena efikasno smanjena upotrebom. Međutim, još uvijek nedostaju kvalitetne i opsežne studije o ovoj temi.

Dobri dijetetski izvori magnezijuma su pasulj, bademi, avokado, banane, brokoli i spanać. Alternativno, postoji mogućnost dodataka.

Američka fondacija za migrenu preporučuje dnevne doze od 400-500 mg magnezijuma, dok Američka akademija za neurologiju preporučuje 600 mg. Bilo bi dobro početi sa manjom dozom, a zatim ponovo razmotriti ove nivoe, jer magnezijum kod nekih ljudi može izazvati dijareju.

Koenzim Q10

Koenzim Q10 je supstanca koja deluje kao vitamin pomažući telu u brojnim funkcijama, poput proizvodnje energije. Takođe deluje kao antioksidans. Međutim, istraživanja o smanjenju migrene za ovaj enzim su takođe ograničena.

Masna riba, meso i integralne žitarice izvori su koenzima Q10, dok se osobama sa migrenom mogu pomoći suplementi ovog koenzima.

Američka akademija za neurologiju preporučuje uzimanje 100 mg tri puta dnevno.

Druge komplementarne terapije

Istraživanje je takođe razmotrilo druge komplementarne terapije koje mogu pomoći nekim ljudima koji pate od migrene.

Trening biofidbeka i opuštanje

Biofidbek je metoda koju ljudi koriste da postanu svesni telesnih funkcija kao što su broj otkucaja srca i napetost mišića. Vremenom, ljudi koji prolaze kroz biofidbek, nauče da kontrolišu ove funkcije kroz vežbe dubokog disanja, opuštanje mišića i druge veštine. Biofidbek i drugi oblici opuštanja mogu smanjiti napetost mišića i hronični bol i jedna su od najpromišljenijih komplementarnih terapija za glavobolje.

Prema Američkoj fondaciji za migrenu, biofidbek i opuštajući trening mogu smanjiti učestalost i težinu migrena za 45-60%, u poređenju sa popularnim lekovima protiv migrene. Međutim, najbolje deluju u kombinaciji sa lekovima.

Akupunktura

Akupunkturni proces zahteva od profesionalca da ubaci sitne igle u kožu na određenim tačkama na telu.

Istraživanja žele da tradicionalna akupunktura u kombinaciji sa lekovima za prevenciju migrene bude efikasna u sprečavanju napada migrene. Ipak, istraživači su primetili da u poređenju sa lekovima, manje je verovatno da će akupunktura izazvati neželjene efekte.

Kognitivno-bihejvioralna terapija

Kognitivna bihejvioralna terapija je oblik psihoterapije koja ima za cilj da pomogne ljudima da razumeju kako njihove misli, osećanja i ponašanja međusobno deluju i utiču jedni na druge. Kognitivna bihevioralna terapija može se koristiti za različite probleme mentalnog zdravlja, ali i za pomoć pri fizičkim simptomima kao što je bol.

Što se tiče efikasnosti u smanjenju migrene, neke studije su zaključile da bi mogla smanjiti simptome fizičke migrene.

Kako bezbedno uzimati vitamine i suplemente?

Vitamini i suplementi su generalno bezbedni u preporučenim dozama. Međutim, neki se mogu pokazati štetnim u visokim dozama. Ljudi bi uvek trebalo da se konsultuju sa lekarom pre nego što uzmu novi suplement kako bi se uverili da odgovara njihovim potrebama.

Neki suplementi mogu biti u interakciji sa drugim lekovima ili uticati na već postojeće uslove koje osoba može imati, dok neki nisu pogodni ili bezbedni za upotrebu tokom trudnoće. Osim toga, Uprava za hranu i lekove (FDA) ne preispituje bezbednost ili efikasnost ovih proizvoda, pa je važno izabrati visokokvalitetne brendove.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group