Zdravlje & Fitnes - Zdravlje

Kako sprečiti dijabetes?

Svako od nas može čuti: "Imate previsok nivo šećera."

Žene prolaze još gore jer ženski hormoni takođe doprinose dijabetesu. Lekari tvrde da razvoj bolesti možete zaustaviti vežbanjem i promenama ishrane.

Kako prepoznati dijabetes?

Najčešći oblik bolesti, dijabetes tipa 2, usko je povezan sa gojaznošću. Višak telesne masnoće, posebno oko struka, glavni je, iako ne i jedini, simptom „slatke“ krvi. Libido opada i menstrualni ciklusi postaju neredovni. Česte intimne infekcije, stalni umor i pospanost bi takođe trebalo da budu razlog za zabrinutost. Može se pojaviti zatvor, svrab i suva koža.

Stalno visoki nivo šećera u krvi takođe može da izazove probleme sa vidom. Uz ovu vrstu bolesti, dobra je ideja da pitate lekara za analizu krvi, naročito ako je neko u vašoj porodici bolestan. Sklonosti dijabetesu su nasledne.

Kada postoji problem sa povišenim nivoom šećera, vredno je ograničiti ili potpuno eliminisati neke proizvode iz ishrane.

✔ Šećer - zaboravite na slatkiše, zaslađena pića ili med.

✔ Alkohol - izbegavajte, pre svega, slatke napitke.

✔ Krompir - prženi posebno, npr. čips, i pomfrit. Takođe pite, knedle od krompira i sl.

Svaki proizvod ima glikemijski indeks (IG). Zahvaljujući tome, znamo kako hrana utiče na glukozu u krvi. Ovo znanje je korisno ne samo osobama obolelim od dijabetesa, već i osobama sa viškom kilograma.

Konzumiranje proizvoda sa visokim indeksom dovodi do naglog povećanja glukoze, izaziva izbacivanje insulina, što doprinosi stvaranju masti. Bolje je odabrati proizvode sa niskim IG-om. Nizak glikemijski indeks     

Prirodni jogurt, tikvice, crna ribizla zeleni pasulj, bademi, malina, kupina, breskve

Visok glikemijski indeks     

Pivo, prženi krompir, beli hleb, kokice, kuvana šargarepa i pasulj,  lubenica

Za snižavanje nivoa glukoze na sigurne nivoe obično su dovoljne jednostavne promene dnevnih navika.

JEDITE POVRĆE

Nutricionisti preporučuju da jedete najmanje pola kilograma povrća dnevno, sirovo, kuvano na pari i u obliku sokova. Sirovo je najbogatiji izvor vlakana. Produžava vreme varenja šećera i uzrokuje da se njegov nivo polako povećava. Najbolje je lisnato povrće, tamnozeleno, špargle, karfiol i paradajz. Luk i začini, npr. cimet takođe smanjuju nivo šećera. Bolje je izbegavati vrlo slatko voće, npr. banane. Jabuka i kivi su bolji. Najviše jednu ili dve porcije dnevno.

Kretanje deluje kao insulin. Povećava potrošnju šećera u mišićima, što dovodi do smanjenja njegovog nivoa u krvi. Pola sata umerenog hodanja dnevno dovoljno je da upola smanjite rizik od dijabetesa. Najefikasnija u smanjenju šećera je aerobna aktivnost, tj. brzo hodanje, lagano trčanje, vožnja bicikla, ples i nordijsko hodanje.

Prestanite sa pušenjem

To je način da se izbegnu srčane bolesti, što je vrlo česta komplikacija dijabetesa.

Borite se protiv stresa

Svakodnevne vežbe disanja opuštaju mišiće. Deset minuta mirnog udisaja uz otvoreni prozor i opuštajuću muziku je terapeutski. Takođe je vredno probati jogu. Savršeno jača mišiće, čak i one dublje, koji se retko aktiviraju.

M.L.

 claudia.pl

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group