Joga za poboljšanje zdravlja očiju: vežbe i beneficije

Pametni telefoni, televizori, računari, laptopovi, svi ovi elektronski uređaji postali su sastavni deo svačijeg života bez obzira na godine. Produženo radno vreme i neprekidno gledanje u ekrane smatraju se primarnim razlozima za oštećenje očnog nerva.

Ali, svi znamo da je gledanje u ekrane nemoguće izbeći, zato se pobrinite da svakodnevno praktikujete jogu za oči najmanje deset minuta kako biste umanjili naprezanje očiju.

Iako ne postoje čvrsti naučni dokazi koji bi dokazali uticaj joge na vaš vid, ona može pomoći u ublažavanju naprezanja, jačanju očnih mišića i poboljšanju kognitivnih performansi.

Najbolja joga za zdrave oči:

Evo liste nekih praktičnih vežbi joge sa detaljnim koracima:

1. Treptanje:

Često zaboravljamo da trepćemo kada stalno gledamo u ekran računara ili mobilnog telefona. To može izazvati i psihički umor i umor u očima. Treptanje je vežba za oči koja će vam pomoći da efikasno ublažite bol.

Kako to da uradite:

  • Sedite na stolicu.
  • Pogledajte prazan zid držeći vrat ravno i ramena opuštena.
  • Polako zatvorite oči.
  • Otvorite oči nakon pola sekunde.
  • Ponovite postupak deset puta.

2. Gledanje vrha nosa:

Ovo je joga za oči koja se fokusira na prilagođavanje i jačanje mišića oka. Redovno izvođenje ove vežbe će vam dati efikasne rezultate.

Kako to da uradite:

  • Sedite opušteno.
  • Polako podignite desnu ruku i stavite je ispred nosa.
  • Uperite palac nagore dok pravite pesnicu desnom rukom.
  • Usredsredite oči na vrh palca.
  • Polako približite palac do vrha nosa. Držite oči usredsređene na vrh palca.
  • Polako udaljite ruku držeći oči usredsređene na palac.
  • Ponovite postupak pet puta za dobre rezultate.

3. Trataka:

Trataka je joga za oči za koju se kaže da poboljšava vid i u velikoj meri povećava koncentraciju. Takođe čisti vaš um od svih nepotrebnih misli.

Kako to da uradite:

  • Sedite opušteno na stolici.
  • Stavite sveću na sto ispred sebe.
  • Fokusirajte se na plamen bez treptanja.
  • Sada polako zatvorite oči.
  • Ponovite postupak tri puta.

4. Promena fokusa:

Ova vežba za promenu fokusa je efikasna za jačanje očiju. To je jedna od najboljih vežbi za vaše oči, premeštanje fokusa sa jednog predmeta na drugi.

Kako to da uradite:

  • Usredsredite oči na predmet koji je daleko.
  • Zadržite fokus na ovom objektu oko 6 sekundi.
  • Polako prebacite pogled na bliži predmet oko 6 sekundi.
  • Ponavljajte izvođenje ove vežbe dok ne osetite umor u očima.

5. Vertikalne i horizontalne linije očima:

Ovo je još jedna vežba za oči koja jača vaše očne nerve kroz efikasno posmatranje predmeta. Takođe daje vašim očima potreban odmor.

Kako to da uradite:

  • Osetite potpuni mrak polako zatvarajući oči.
  • Polako otvorite oči gledajući pravo.
  • Sada “nacrtajte” ravne linije očima dok gledate pravo (gore –dole).
  • Ne zaboravite udahnuti i izdahnuti dok izvodite ovu vežbu.
  • Za dobre rezultate izvodite ovu jogu za oči desetak puta.
  • Zatvorite oči.
  • Polako otvorite oči.
  • Udahnite i pogledajte levo, a pri izdisaju očima povucite ravnu liniju udesno.
  • Ponovite to desetak puta.

6. Ruke preko očiju:

Ako tražite terapiju za umorne oči, prikrivanje oči dlanovima je savršena vežba. Ova vežba pruža toplinu vašim očima iz ruku i takođe pomaže u opuštanju mišića oka.

Kako to da uradite:

  • Sedite na stolicu sa stolom ispred sebe.
  • Držite laktove na stolu.
  • Koristite oba dlana da biste prekrili oči.
  • Ne zaboravite da udahnete i izdahnete dok izvodite ovu vežbu.
  • Ovu vežbu izvodite oko 30 sekundi.

7. Kolutanje očima:

Kada se redovno radi, vežba kolutanja očiju je veoma efikasna i pomaže u jačanju očnih mišića.

Kako to da uradite:

  • Sedite ili stojite u opuštenom položaju gledajući napred.
  • Pogledajte levo.
  • Sada polako okrenite oči prema gore.
  • Oči bi trebalo da gledaju u plafon.
  • Okrenite oči udesno u smeru nadole.
  • Oči bi trebalo da gledaju u pod.
  • Izvedite ovu vežbu u smeru kazaljke na satu i suprotno od smera kazaljke na satu za najbolje rezultate.

8. Gledanje u daljinu:

Ovo je još jedna vežba za oči koja vam čak može poboljšati vid. Takođe je odličan način da prirodno povećate fokus.

Kako to da uradite:

  • Odaberite udaljeni objekt i naslonite pogled na njega.
  • Držite jasan fokus na objektu
  • Polako preusmerite pogled na drugi udaljeni objekat i duboko udahnite.
  • Na trenutak zastanite između predmeta pa ponovite gledanje u predmete na različitim udaljenostima.

9. Kratkovidost i dalekovidost:

Kratkovidost i dalekovidost je vežba za oči koja ublažava glavobolje i druge probleme, čime se povećava produktivnost vašeg oka.

Kako to da uradite:

  • Dlanove postavite spojeno i ravno ispred očiju.
  • Lepo fokusirajte vaš pogled na dlanove.
  • Fokusirajte se na horizont dok odvajate dlanove u stranu i duboko udahnite.
  • Izdahnite i vratite dlanove u prvobitni položaj.

Prednosti joge za oči:

Evo nekih prednosti redovnog izvođenja joge za oči:

1. Nećete morati da nosite naočare konstantno:

Joga za oči vam možda neće skinuti dioptriju, ali nećete morati da nosite naočare konstantno.

2. Suve oči:

Prema studiji, izvođenje joge za oči može smanjiti zamor očiju, a time i sve simptome povezane sa tim kao što su suve oči.

3. Uklonite podočnjake:

Podočnjaci su problem sa kojim se mnogi od nas suočavaju, bez obzira na pol. Smanjeni protok krvi i nedostatak kiseonika česti su uzroci tamnih krugova ispod očiju. Prema stručnjacima, izvođenje joge za oči može povećati protok krvi u vašem licu, i samim tim smanjiti podočnjake.

4. Glaukom:

Glaukom je stanje kada se u prednjem delu oka nakuplja tečnost koja oštećuje optički nerv. Ali prema nekim studijama, redovno izvođenje joge za oči može usporiti progresiju glaukoma snižavanjem očnog pritiska unutar oka.

5. Kratkovidost:

Prema jednoj studiji, moglo bi doći do promene refrakcione moći u očima uz pomoć ovih vežbi.

6. Bol u očima:

Prema nekim studijama, izvođenje joge za oči može pomoći u smanjenju umora i bolova u očima

7. Astigmatizam:

Kada postoji nesavršenost u zakrivljenosti rožnjače ili sočiva vašeg oka, ovo zdravstveno stanje naziva se astigmatizam. Iako mnogi ljudi tvrde da joga za oči smanjuje astigmatizam, nema dokaza koji to potvrđuju. Međutim, postoje medicinski postupci koji ispravljaju i leče ovo zdravstveno stanje.

Nemoguće je odvojiti elektronske uređaje od naše dnevne rutine jer su postali sastavni deo našeg života. Iako postoji potreba za dodatnim istraživanjima kako bi se potvrdio efekat joge na zdravlje očiju, neće vam škoditi da probate. Sve što vam treba je minut ili dva vašeg vremena.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group