Ne možete da spavate zbog vrućine? Ovi trikovi će vam pomoći

Od smrzavanja čaršafa do smanjenja alkohola, donosimo savete kako dobro spavati noću uprkos letnjim vrućinama.

Postoji li nešto više frustrirajuće od toga da ne možete spavati nakon vrućeg dana, a temperatura ne pada ni usred noći? Nismo navikli da zaspimo po vrućini u našem regionu i nije ni čudo - idealna temperatura za dobar san je između 16 i 21 stepeni Celzijusa. Kada hladni povetarac ne duva, prozori se više ne mogu otvoriti i čak nije moguće ni oblačiti se manje, donosimo savete i trikove koji bi vam mogli pomoći da pobedite letnje vrućine i spavate mirno.

Nanesite hladne obloge

Stavite hladne obloge na zglobove i vrat, iznenadićete se kako vas hlade i snižavaju telesnu temperaturu. Ako pulsirajuće tačke ohladite, zavaravaćete mozak koji će misliti da vam je hladno.

Ne otvarajte prozore

Mnogi od nas prave ovu grešku. Ne ostavljajte prozore otvorene po ovoj vrućini ceo dan. Čak i ako mislite da ćete zahvaljujući njima dobiti povetarac i da će uveče biti prijatno kod kuće, upravo se dešava suprotno. Ako zatvorite prozore i spustite roletne, zadržaćete hladan vazduh u kući.

Ohladite ruke i noge

Naše ruke i noge pomažu telu da reguliše temperaturu i ohladi se. Stavite posudu sa hladnom vodom pored kreveta i umočite noge u nju neposredno pre spavanja.

Ne kupujte jeftine ventilatore

Što je ventilator jeftiniji, to je obično bučniji i nije dobar za kvalitetan san. Kvalitetni ventilatori mogu se okretati, stvaraju manje buke i mogu se podesiti pomoću tajmera.

Zamrznite čaršave

Naravno, to zavisi od toga koliko patite po vrućini i dokle želite da idete, ali ako stavite čaršave u zamrzivač 10 minuta pre nego što odete u krevet, doneće vam značajno olakšanje. Ako u zamrzivaču imate malo prostora, stavite samo jastučnicu za jastuk.

Birajte prirodna vlakna

Uložite u kvalitetnu posteljinu sa velikim udelom pamuka kako biste bili sigurni da je prozračna što je više moguće. Prirodna vlakna pomažu vazduhu da bolje cirkuliše kroz tkaninu. Isto važi i za odeću koju nosite noću, što je veći udeo pamuka u vašoj spavaćici, to bolje.

Tuširajte se

Vrlo jednostavan trik je hladan tuš neposredno pre spavanja. Sniziće telesnu temperaturu i osećaćete se mnogo bolje posle vrućeg dana. Ako ne volite ledeni tuš, mlaka voda će vam pomoći.

Zaboravite na alkohol

Ako pijete alkohol pre spavanja, dehidriraćete pre vruće noći koja predstoji. Ukoliko ste konzumirali alkohol popijte čašu vode neposredno pre spavanja.

Spavajte sami

Verovatno je da će i vaš partner imati problema sa spavanjem. Ne samo da ćete se međusobno ometati, već ćete se još više zagrejati. Ako je moguće, spavajte odvojeno na velikoj vrućini.

Smanjite proteine

Ne jedite previše proteina, jer to povećava brzinu metabolizma, a to može dovesti do povećanja telesne temperature.

Uložite u kvalitetan dušek

Dušeci su jednako važni kao i kvalitetna posteljina. Takođe mogu uticati na vašu temperaturu tokom spavanja. Ako kupujete dušek, pogledajte njegov sastav - postoje pametni materijali poput Purotexa i Tencela koji imaju izvrsna rashladna svojstva.

Vežbajte ujutru

Ne idite u teretanu kasno uveče. Vežbanje pre spavanja podiže telesnu temperaturu i znatno će vam biti teže zaspati noću. Preporučujemo vežbanje ujutro koje će pokrenuti metabolizam i uveče biti spremni za odmor.  

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group