Porodica - Deca

Kako sačuvati zdravlje deteta: 5 jednostavnih saveta pedijatra

Kada je reč o zdravlju deteta, majke često zamišljaju komplet prve pomoći sa lekovima.

Međutim, na zdravlje deteta treba obratiti pažnju ne samo kada je bolesno, već stalno. Kako se to radi – najbolje znaju pedijatri.

Adekvatna ishrana

Da li ste sigurni da dete konzumira dovoljno vitamina? Nedostaci vitamina i mikroelemenata mogu se odrediti samo medicinskim pregledom. A odluku o tome kako popuniti nedostatak donosi lekar - i samo on. Zato nema potrebe da trčite u apoteku po multivitamine samo zato što je dete izgledalo tromo.

Bolja kontrola ishrane deteta

Na primer, da li ima dovoljno vlakana. Dete mlađe od 5 godina treba 20 grama dnevno, deca starosti od 6 do 8 godina do 25 grama vlakana. I imajte na umu: vlakna nisu samo povrće, već i proizvodi od crnog brašna, žitarice i semenke. Nedostatak vlakana u ishrani dovodi do opstipacije, žučnih kamenaca i hemoroida. Još jedan predmet velike pažnje treba da bude šećer. To se ne odnosi samo na slatkiše, već i na voćne sokove i voće. U svakom slučaju, nemojte prisiljavati dete da jede više. Apetit za decu nije konstantan: menja se u zavisnosti od utrošene energije tokom dana, pa čak i sezone. Stoga, ako odbije jesti, neka ne jede: dobiće ono što mu treba u sledećem obroku. Neki roditelji idu na par dodatnih kašika na trikove - uključe crtani film ili ispričaju bajku. To je pogrešno: jer prekida vezu između mozga i tela i otupljuje osećaj sitosti - kao rezultat toga, dete se prejeda, što često dovodi do gojaznosti u kasnijem detinjstvu.

Ispravan san

Statistika našeg nemirnog vremena: problemi sa spavanjem se sve više primećuju ne samo kod odraslih, već i kod dece. Ponekad su sami roditelji krivi. Naravno, veoma je pogodno kada se raspored majke i deteta u potpunosti podudara. Ali ako majka i dete idu u isto vreme u krevet i to posle ponoći ovo je kršenje prirodnih cirkadijskih ritmova tela. Takvi neuspešni modovi dovode do smanjenja kognitivnih sposobnosti i funkcija imunološkog sistema. Štaviše: stalni nedostatak sna smanjuje nivo limfocita u telu, koji je odgovoran za antitumorni imunitet za 70%.

Umerena fizička aktivnost

Umerena fizička aktivnost je najmanje 60 minuta dnevno. Idealno - na otvorenom. I jesen i zima ne bi trebalo da budu izuzetak: hladnoća aktivira imuni sistem tela.

Nema stresa

Mnogi roditelji nastoje i maksimalno teže da uključe dete u sve aktivnosti - na časove engleskog i sportske sekcije. I ne sumnjaju da takav vremenski pritisak dovodi do fizičkog i moralnog umora i stresa. Pustite dete da se malo dosađuje - ima vremena za razmišljanje i kreativnost.

Vakcinacija

Vakcinacija ima žestoke protivnike. Kontra-argument: zahvaljujući njoj iskorenjene su bolesti koje su pre 200 godina ubile čitave gradove. Mudri savet: vakcinišite dete protiv nekoliko bolesti istovremeno. Prvo, štedi vam vreme i smanjuje stres kod dece. Drugo, rizik od negativne reakcije će biti praktično eliminisan: uz jednofaznu vakcinaciju protiv pet bolesti, može se razviti samo jedan odgovor (umesto pet, ako se vakciniše svakih pet dana).         

M.L.

7sisters.ru

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group