Faze sezonskog opadanja kose i kako se nositi s tim

Vredni saveti za suočavanje sa normalnim gubitkom kose bez stresa u jesenjim mesecima.

Sezonsko opadanje kose prirodan je proces podmlađivanja kose koji se primećuje pri svakoj promeni godišnjeg doba, a naročito u jesen. Obično možete izgubiti do 60 do 80 vlasi dnevno, a tokom jeseni ova stopa se skoro udvostručuje. Mnogi ljudi sezonski gubitak kose povezuju sa načinom života i stresom, međutim to je problem koji pogađa najveći procenat ljudi, bez obzira na način života koji slede.

Koje su faze sezonskog opadanja kose?

Tokom svog života naše vlasište prati u proseku 25 do 30 trofaznih ciklusa. To znači da kosa ne raste trajno, već u uzastopnim ciklusima. Svaka dlaka raste iz svog folikula i svaki folikul ima svoj poseban životni ciklus. Period rasta kose naziva se regenerativna faza i traje od 2 do 6 godina. Ovo je vremenski period kada se ćelije korena aktivno umnožavaju, što rezultira proizvodnjom dlake. Druga faza je izvorna faza, gde dlake prestaju da rastu i u osnovi se pripremaju za jesen.

Ovaj period traje od nekoliko nedelja do 2 meseca. Treća i poslednja faza životnog ciklusa svake dlake je telogena faza i traje od 3 do 6 nedelja. Tokom ovog perioda rast kose prestaje, zaustavlja se i na kraju dlake koje su u ovoj fazi opadaju. U normalnom vlasištu koje ne pokazuje simptome opadanja kose, 90% vlasi je u fazi regeneracije, a 10% u telogenoj fazi. Do opadanja kose dolazi kada procenat dlaka koje su u telogenoj fazi prelazi 20%. U proseku je normalno da se dnevno izgubi oko 80 do 100 dlaka, koje se zatim zamene novim. Međutim, ovaj broj varira, s obzirom na okolnosti, kao što se, na primer, dešava nakon trudnoće, gde mnoge žene imaju tendenciju da gube kosu, ali i nakon duže upotrebe lekova i hormonalnih poremećaja.

Jul se smatra mesecom odmora kose, što sugeriše da kosa počinje da opada više krajem leta, u jesen, a manje u proleće.

Ne paničite zbog (preteranog) gubitka kose

Kada perete kosu, posebno ako nanesete masku ili regenerator i prođete prstima ili širokim češljem kako biste je razmrsili, ali i svaki put kad je očetkate, primećujete maksimalni gubitak kose tokom dana. Takođe, kada se probudite, na jastuku možete videti nekoliko vlasi. Međutim, stres koji doživljavate pojačava gubitak kose i stvara začarani krug. Dokazano je da u periodima intenzivnog stresa do 80% naše kose može prerano ući u telogenu fazu, što znači trajno opadanje kose.

Kada tražiti savet stručnjaka?

Ako sezonski gubitak kose prelazi 2 meseca, onda bi bilo dobro da posetite dermatologa, koji će nakon potrebnih pregleda utvrditi uzroke opadanja kose i predložiti odgovarajuće lekove. Ako iznenada izgubite veliki pramen kose, ovaj simptom se naziva alopecija i odmah se obratite lekarima.

Sezonski gubitak kose i ishrana

Obogatite svoju ishranu suplementima koji sadrže vitamine B-kompleksa, poput B5 i B6.

Minerali i elementi u tragovima, poput cinka, magnezijuma i kalcijuma, koji doprinose rastu kose, takođe pomažu u lečenju opadanja kose.

Namirnice koje ne bi trebalo da nedostaju u vašoj nedeljnoj ishrani su crveno meso i riba koje imaju Ō masne kiseline i druge vredne hranljive materije, orasi i maslinovo ulje su bogati antioksidansima, dok povrće i mahunarke sadrže folnu kiselinu. 

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group