NASA nudi 16.500 evra da provedete 60 dana u krevetu

Svi znamo da putovanje u svemir nije samo skupo, već je i stvarno opasno.

Ako žele da pošalju ljude na Mars, naučnici moraju da shvate kakav je efekat ljudskog tela na život u univerzumu. Poznato je da postoje simptomi kao što su "ptičje noge" koji se manifestuju u okruženju bez gravitacije, gde noge nisu dobro snabdevene krvlju, Zbog toga su se NASA i Evropska svemirska agencija udružile kako bi sprovele istraživanje i saznali kako se telo prilagođava bestežinskom stanju. Svemirske agencije su objavile da traže 24 volontera koji provode 60 dana kako bi pomogli naučnicima da shvate kakav je uticaj svemirskog putovanja na astronaute. Ispitanicima će biti isplaćena suma od 16.500 eura, a oni će morati putovati u Keln.

Međutim, ne mogu svi da se prijave i postoji nekoliko uslova koje ispitanici treba da ispune - oni moraju imati između 24 i 55 godina, dobro zdravlje i poznavanje nemačkog. Istraživanje će početi u septembru i trajaće 89 dana. Pre početka eksperimenta ispitanici će imati 5 dana prilagođavanja. Nakon 60 dana provedenih u krevetu, ispitanici će provesti 14 dana u rehabilitaciji, na isti način kao i astronauti. Tokom eksperimenta, učesnici će morati učiniti sve u ležećem položaju  - od ishrane, do odlaska u toalet. Ispitanici će moći da gledaju televiziju, imaju materijal za čitanje i druge aktivnosti, dok ih naučnici podstiču da slušaju online kurseve i steknu nove veštine. Tokom ostatka, volonteri će ležati sa nogama postavljenim malo višim od glave kako bi smanjili dotok krvi u udove. To će izazvati pogoršanje stanja mišića, nešto što astronauti doživljavaju u svemiru.

Polovina ispitanika povremeno će posetiti centrifugu u laboratoriji. Centrifuga je kao veštačka soba sa gravitacijom, a njen obrt simulira gravitaciju, "gurajući" krv ispitanika prema donjim ekstremitetima. Ovo će pomoći naučnicima da otkriju da li simulacija može smanjiti efekat dugog ležanja u istoj poziciji. Centrifuga stimuliše i proučava efekte veštačke gravitacije na ljudsko telo. Rezultati eksperimenta neće koristiti samo astronautima, već i osobama sa zdravstvenim problemima. Koristeći ovaj alat, istraživanje će otkriti više o osteoporozi, atrofiji mišića i kardiovaskularnim bolestima. Svrha eksperimenta je da stimuliše efekte mikrogravitacije na ljudsko telo. Nakon dužeg vremena provedenog u svemiru, stanje mišića se pogoršava, kosti slabe, a krv teče drugačije kroz telo. Da bi se sprečili ovi neželjeni efekti, potrebna je redovna vežba, ali naučnici se nadaju da će veštačka gravitacija biti još efikasnija.

Dijete ispitanika će pripremiti nutricionista i neće sadržati aditive i veštačke šećere. Istovremeno će dijeta biti dovoljno raznolika da zadovolji sve potrebe tela. S vremena na vreme, učesnici će se moći da se časte desertom.

M.L.